במליאת הכנסת נמשך זה שעות אחדות דיון לקראת הקריאה השניה והשלישית בהצעת חוק יסוד הממשלה שתאפשר להגדיל את מספר השרים ללא הגבלה.



הדיון ינעל הלילה בחצות ויתחדש מחר ב-9:00 בבוקר. מחר בשעה 13:00 יתחילו ההצבעות על האישור הסופי של החוק והן עשויות להמשך שעות אחדות בגלל ריבוי הסתיגויות שהגישה האופוזיציה.כדי לאשר את החוק יש צורך ברוב של 61, בדיוק כמספר חברי הקואליציה ועל כן הם יהיו כולם מרותקים מחר למשכן.



עם אישור החוק יזמן אליו ראש הממשלה את חברי סיעת הליכוד ויודיע להם על התפקידים שהם אמורים לקבל בממשלה או בכנסת. נתניהו אמור למנות 12 שרים ושני סגני שרים מהליכוד והמתח בקרב חברי הליכוד רב.



מלבד השרים הבכירים משה בוגי יעלון, גלעד ארדן, ישראל כץ, סילבן שלום ויובל שטייניץ ממתינים לא פחות מ-10 חברי וחברות כנסת לקבל תיק בממשלה: בני בגין, מירי רגב, זאב אלקין, דני דנון, צחי הנגבי, גילה גמליאל, אופיר אקוניס, חים כץ, ציפי חוטובלי ואיוב קרא. בנוסף מתכוון נתניהו לאייש שורה של תפקידים בכנסת ובראשם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה וראשי ועדות. ח"כ אבי דיכטר מוזכר כמועמד אפשרי לראשות ועדת החוץ והביטחון.



בתוך כך בכנסת נערכים לאפשרות שנתניהו יבקש להציג את ממשלתו ולקבל את אמון הכנסת כבר ביום חמישי אך מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי טרם התקבלה החלטה סופית בנדון וישנה אפשרות שההשבעה תהיה ביום ב'.



את הדיון במליאה במסגרת הקריאה השניה ושלישית פתח לפנות ערב יו"ר הוועדה המיוחדת שהכינה במשך כל הלילה הקודם את החוק לקריאה שנייה ושלישית, ח"כ זאב אלקין שאמר: "מלאכת הקמת הממשלה הנוכחית הוכיחה כי המבנה הקואליציוני במדינת ישראל קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בהוראה הקובעת 18 שרים.  קראתי את הפרוטוקולים של הכנסת הקודמת בדיונים בחוק הזה ולא ראיתי שום נימוק משכנע לביטול המוסד של שר בלי תיק ולקביעת המספר 18 שרים. אני סבור שהייתה טעות לבטל את המוסד הזה וכעת אנחנו מבקשים לתקן את הטעות הזו. גם לגבי מספר השרים, מגבלה עלולה לפגוע ביציבות ובגמישות השלטונית. לעתים ישנה גם חשיבות ציבורית להקמת משרד חדש כמו שלמשל היה בזמנו המשרד לאיכות הסביבה, או המשרד לענייני גמלאים".



ח"כ אלקין התייחס להסתייגויות ההיתוליות שהגישו סיעות האופוזיציה: "חברי האופוזיציה התחרו בינם לבין עצמם מי ימציא ביטוי יותר פוגעני בהסתייגויות. זה פוגע בכולנו ואני חושב שכל מי שמציע הסתייגות צריך להיות רציני ולקוות שהיא תתקבל ושהוא יודע לחיות איתה אם היא תתקבל ותיכנס לספר החוקים הישראלי. הייתי ממליץ לוועדת הכנסת לתת את דעתה על כך."



ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) שדיברה אחריו אמרה: "יכול להיות שאנחנו באמת היינו עושים את אותו דבר אבל השאלה היא בשביל מה היינו עושים אותו דבר ומייצרים עוד משרדים ותפקידים. משום מה אנחנו לא שומעים ולו שמץ מהשיח שמדבר על מטרות, ערכים ומה אנחנו רוצים לספק לציבור הישראלי, רק על זה שביבי צריך להקים ממשלה”.



ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר: "חצי שנה חלפה מאז שראש הממשלה גרר את המדינה לבחירות, הוא טען אז שאין לו יציבות פוליטית. הוא טען גם שמפלגת יש עתיד חותרים מאחורי גבו כדי להפיל אותו מכיסאו. הכניס מדינה שלמה לממתינה והוא לא חשב שזה עולה למעלה משני מיליארד שקלים. כשאתה מתייחס לאנשים כנתינים ואתה חלק משושלת אז הכל מותר”.



ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) תיארה איך יראה כתב אישום שהמתלוננים בו יהיו הציבור: "המאשים- הציבור במדינת ישראל נגד הנאשמת- הקואליציה.


כתב אישום: בשנת 2015 במועד ובזמן לא מוגבל נהגה הנאשמת בחוסר תום לב כלפיי הציבור במדינת ישראל (להלן; המתלוננים). הנאשמת לא חדלה מהתנהגותה זו חרף בקשותיהם החוזרות והנשנות של האופוזיציה בשם המתלוננים.


סעיפי העבירה: הצגת מצג שווא, קבלת דבר בתחבולה (אינטרס פוליטי), ועושק של השכבות החלשות, הילדים הרעבים, הקשישים ועוד".