סקר שנחשף הערב ע"י חוקרים ממכון ישראל לדמוקרטיה מאוניברסיטת תל אביב חושף כי רוב הישראלים סבורים שנתניהו ניהל את הרכבת הממשלה במהלך השבוע שעבר באופן גרוע.


המכון ביקש ממדגם מייצג של אזרחים ישראלים לדרג את התנהלותו של נתניהו במהלך המשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות השונות על סולם של אחד עד עשר, כשאחד הוא הציון הנמוך ביותר ועשר הוא הגבוה ביותר.  התשובה שנתקבלה הכי הרבה ע"י המשיבים הייתה 1 עם למעלה מ-19 אחוזים. 

42 אחוזים מהמשיבים היהודים הביעו תמיכה בהקמת ממשלת אחדות בין הליכוד והמחנה הציוני בעוד 35 אחוזים מהמשיבים היהודים סברו כי ממשלה המכילה את הליכוד, הבית היהודי והחרדיםם תשרת את ישראל הכי טוב. 15 אחוזים השיבו כי אין הבדל בין השתיים. 

בקרב המשיבים מהמגזר הערבי עולה כי 38 אחוזים סבורים כי אין הבדל בין ממשלת אחדות לממשלת ימין דתית ורק 27 אחוזים סבורים כי ממשלת אחדות עדיפה ו-18 אחוזים מהמשיבים סברו כי ממשלת ימין דתי עדיפה לישראל. 

על אף ש-65 אחוזים מהמשיבים על הסקר סבורים שממשה כחלון מתאים להיות שר אוצר, 63 אחוזים מהמשיבים סבורים כי הסיכויים מעטים שהוא יצליח להתמודד עם יוקר המחייה ולהביא לירידה במחירי הדירות בישראל. 
 

בנוסף לסוגיי תהרכבת הממשלה נשאלו המשיבים בסקר לדעתם על מחאת יוצאי אתיופיה שהתרחשה בשבוע שעבר.  75 אחוזים מהמשיבים הסכימו כי המחאה הייתה מוצדקת אך מספר זהה החזיק בדעה שאסור היה  למפגינים חקחת את החוק לידיים.