גיא זהר  שוחח הבוקר (רביעי) ברדיו 103 עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לקראת מינויו הצפוי למשרת שר הכלכלה. דרעי הביע חוסר סיפוק מהממשלה הצרה שבנה נתניהו והתייחס בהמשך לרפורמות שהוא מתכנן לבצע במסגרת תפקידו החדש. 
"אני מרגיש תחושה של פספוס", הודה דרעי, "הייתה אפשרות ועודנה יש להקים ממשלה רחבה. אני צועק את זה כבר חודשים ארוכים, אני חושב שזאת הזדמנות להקים ממשלה רחבה ולפתור פעם אחת בצורה יסודית את הבעיות החברתיות במדינה. רוב המפלגות הן חברתיות ואפילו הליכוד מתחיל לדבר חברתית אז למה לבזבז את זה? כואב לי ויש לי תחושת חמיצות". 
לדבריו של יו"ר ש"ס הרחבת הממשלה היא רק עניין של זמן: "אני הולך להמליץ למועצת חכמי התורה שכל המינויים שאנחנו הולכים לעשות לגבי שרים וסגני שרים יהיו מינויים זמניים לחודשים הקרובים עד להרחבת הממשלה. אני מאמין באמונה שלמה שהממשלה הזאת היא ממשלה זמנית עד שנרחיב אותה". 

 

דרעי, שלא מאמין שהרצוג ימשיך לשבת באופוזיציה, הסביר מה צריך לעשות כדי לגרום לו לחבור לנתניהו: "זה לא מקום לגישושים, ראש הממשלה צריך להזמין אותו ולהגיד לו אלה התפקידים שאני יכול לתת לך, בוא נעבוד בשותפות יחד. בסך הכל במחנה הציוני רצו להשפיע ולהיות בתוך הממשלה". 
על נושא ההנגשה לנכים במוסדות החרדים, שעורר סערה בימים האחרונים, אמר: "יש ספק שאני חלילה לא רוצה שבישיבות או בתלמודי תורה תהיה הנגשה? אחת מהדרכים של משרד החינוך לסגור לנו את תלמודי התורה ואת הישיבות הוא לא לתת לנו רישיונות בגלל שאין הנגשה לנכים. הרי מאיפה כולל, בית כנסת או ישיבה יביאו את הכסף להנגשה? זה המון כסף. מצד אחד הם לא רוצים לתת ומצד שני הם אומרים רישיון לא תקבל, זו צביעות". 
דרעי התייחס בהמשך גם לבעיות ההשכלה והתעסוקה בציבור החרדי: "ברשת 'מעיין החינוך התורני' שלנו יש לימודי ליבה מלאים כבר 12 שנה וגם מבחני מיצ"ב, אין לנו בכלל ויכוח על זה עם משרד החינוך. בנושא העסקת חרדים, אני מבין שחלק גדול וחשוב מהמטלה תהיה עליי. אני יודע דבר אחד, יש למעלה מ-8,000 סטודנטים שלומדים היום באקדמיה ואלפים שכבר קיבלו תארים והסמכות בראיית חשבון ועריכת דין. מי שלומד גמרא או לימודים עיונים בישיבה מסוגל להתמודד אחר כך עם כל המקצועות בכמה חודשים של הכשרה. עם כל הכבוד דף גמרא קשה יותר מלימודים אחרים. הבעיה שלנו זה השמה, אנשים מפחדים להעסיק חרדים בגלל אורח החיים השונה שלהם". 

הביאה לדפוס: ליאת מלכא בלכטובסקי