הדת הנוצרית בצרות. היא עדיין הראשונה בדתות המונותואיסטיות במספר המאמינים בה, אבל היקף הנוטשים את הנצרות גדל והולך וצובר תאוצה באופן שהפך את  הנטישה לתופעה רווחת ברחבי העולם ובמיוחד בארה"ב. 

 במספר המזוהים כמאמינים נוצרים בארה"ב נרשמה "ירידה חריפה שהופכת את ארה"ב למדינה פחות נוצרית ממה שהיתה לפני שבע שנים" -  כך נטען בסקר שקיים מכון 'פיו' (pew) שתוצאותיו פורסמו אתמול (שלישי). 
במקביל קובע הסקר - הדת הנוצרית צפויה לאבד לא פחות מ -106 מיליון מאמינים ברחבי העולם עד לשנת 2050. רק 40 מיליון בני אדם יצטרפו לדת הנוצרית עד לאותה שנה.

בארה"ב, המקפידה על הפרדת דת ומדינה אבל גאה ומתהדרת באהדה לדת, חלה ירידה בשעור של 8 אחוז במספר הנוצרים ולדברי עורכי הסקר "מגמת הירידה מורגשת בכל פלח, מיגזר ומיגדר באוכלוסיה". עם זאת, "הנצרות היא עדיין הדומיננטית  בנוכחות הדתית בארה"ב ו- 70 אחוז מזהים עצמם כנוצרים".
 עוד נטען בסקר שמספר האמריקאים שאינם שייכים לדת כל שהיא עלה בשבע השנים האחרונות מ-16 אחוז ל-25  אחוז. מספרם של אלה שאינם שייכים לדת עולה על מספרם של האמריקאים המזהים עצמם כקתולים  (21 אחוז) או פרוטסטנטים (15 אחוז). בשתי הקבוצות חלה בשבע השנים האחרונות ירידה במספר המאמינים.

במקביל- עלייה גדולה במספר המוסלמים
הירידה במספר המאמינים הנוצרים מורגשת במיוחד בקרב הדור הצעיר אבל מסתמנת באחרונה גם בקרב מבוגרים וקשישים. בפרק על מצב הדת  הנוצרית בעולם נטען בסקר, כי בשנת 2010 נרשם שיא במספר הנוצרים בעולם - 2.1 מיליארד, שהם 31.4 אחוז מאוכלוסיית העולם. עד  לשנת 2050  יגדל היקף המאמינים הנוצרים ויגיע ל-2.9  מיליארד. אך במקביל, מספר המוסלמים בעולם יגדל מ-1.5  מיליארד בשנת 2010 ל-2.7 מיליארד בשנת 2050 - 29.7 אחוז מאוכלוסיית העולם.
הסקר של 'פיו' מסביר כי העליה הצפויה במספר המוסלמים הוא בעיקר תוצאה של הגידול הטבעי בקרב נשים מוסלמיות. אשה מוסלמית יולדת בממוצע 3.1 ילדים לעומת האשה הנוצרית היולדת 2.7 ילדים. בנוסף, 34 אחוזים בקרב המוסלמים בשנת 2010 היו מתחת לגיל 15. עוד צופה הסקר שבשנת 2070  מספר המוסלמים בעולם יעלה על זה של הנוצרים.
הסקר על הנצרות בעולם שהכנתו נמשכה חמש שנים  כולל נתונים  ופרטים רבים על שתי הדתות הנוגעים לתחומי חיים שונים. עורכי הסקר מציינים כי בחודשים האחרונים נוצרים רבים נהרגו בפיגועי טרור של דאעש ובוקו-הארם.  המהגרים המוסלמים הבלתי חוקיים שניסו להגיע בסירות לחופי אירופה השליכו לים את הנוצרים שהיו עמם בסירות.