בתום חודשים ארוכים של חקירה ולאחר שחלה תפנית דרמטית לפני כחודש עם החתימה על הסכם עדת מדינה הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור כנגד עו"ד רונאל פישר,  קצין המשטרה לשעבר רפ"ק ערן מלכה ומי שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר עו"ד רות דוד בלום .



לנאשמים מיוחסות עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד, כל אחד לפי חלקו. במקביל, מבקשת מח"ש לעצור את הנאשמים מלכה ופישר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כתב האישום הוגש לאחר שאושר על ידי פרקליט המדינה.
 
יתר הנאשמים באותה פרשה הם שי ברס מנכ"ל מע"צ , יאיר ביטון , בעליה של חברת הבנייה ב. יאיר בע"מ והאחים יוסף ואביב נחמיאס מחברת הבנייה אשר שילמו שוחד בתמורה לקבלת מידע לכאורה על תיקים שהתנהלו נגדם.
 

במח"ש לא הצליחו עדיין לגבש ראיות בפרשה שבה נקשר שמו של איש העסקים עופר נמרודי. את כתב האישום המורחב הגישו עורכות הדין קרן אלטמן וליאורה נאון מפרקליטות מחוז ירושלים וזאת בתום חקירה מורכבת וארוכה שניהלו במחלקה לחקירות שוטרים שבפרקליטות במהלכה נחקרו חשודים ומעורבים רבים.
 
בכתב האישום נטען כי רפ"ק מלכה, אשר שימש בתקופה הרלוונטית קצין חקירות מנוסה, עורך דין בהשכלתו, אצר בתוקף תפקידו סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433 ויחידות חקירה נוספות, בין מחקירות אותן ניהל בעצמו ובין מאלה עליהן למד מעמיתיו.



 רות דוד מובלת למעצר. צילום: יונתן סינדל , פלאש 90

 
 במהלך שירותו ארוך השנים נחשף מלכה, בין היתר, למידע מודיעיני רגיש ביותר, שחשיפתו עלולה לפגוע באינטרסים ציבוריים מן המעלה העליונה. לפי האישום, לאורך תקופה ארוכה חלק מלכה פרטים רגישים מתוך המידע האמור שהחזיק בנאמנות מכוח תפקידו, עם רונאל פישר אשר הפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים. על-פי כתב האישום, מלכה לא בחל בשיבוש חקירות סמויות רגישות להן היה שותף ובמכירת מידע מתוכן תמורת בצע כסף, תוך פגיעה קשה בערכי המשטרה.
 
עוד נטען כי" פישר, עו"ד בהשכלתו, ואדם מרושת היטב בקהלים שונים, ניצל את מעמדו הציבורי, קשריו הענפים וכישוריו כדי לסחור במידע, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חקירה חוזרים ונשנים של חקירות סמויות ורגישות ביותר, אגב עריכת מניפולציות מתוחכמות ומצגים, המערבים אמת ובדיה, אל מול גורמים שונים, והכל מתוך תאוות בצע חסרת מעצורים של השניים, אשר חברו להם יחד".
 
עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שמעלליהם החלו להיחשף ונפתחה נגדם חקירת מח"ש, פעלו פישר ומלכה באופן נמרץ לשבש אף החקירה שהתנהלה במח"ש, ואף הצליחו בשלב המוקדם של החקירה באופן חלקי לעשות כן, עד כדי כך שלאורך מספר חודשים, נקלעה החקירה למבוי סתום, שנפרץ בסופו של דבר עם הצלחת גורמי החקירה לבצע חדירה למכשירים הניידים של ערן מלכה ושל עדת המדינה המכונה בפרשה ע' וששמה נאסר לפרסום.

כתב האישום מייחס לעו"ד  דוד עבירה של שיבוש מהלכי משפט בנוגע לשתי פרשיות וכן בעבירה של קבלת נכסים שהושגו בפשע. האישום בעניינה של עו"ד רות דוד אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר עוקב מקרוב אחר הטיפול בפרשה ובספיחיה.
כזכור, לפני כחודש אחרי שנדמה היה כי הפרשה נקלעה למבוי סתום ולנוכח הפוגה בת שמונה חודשים נרשמה תפנית דרמטית בחקירה שעה שהחוקרים הצליחו לפצח את הקוד הסודי במכשיר הטלפון הנייד של פישר שם נחשפו החוקרים לחומרים חדשים וכן לראיות שביססו את החשדות כנגד פישר אשר החוקרים עד אז לא הצליחו לאשש אותם.
 
בעקבות המידע החדש ביקשו חוקרי המח"ש מבית המשפט אישור לבצע מעצרה של עובדת משרדו של פישר , אלא שבשוגג נשלח האישור חתום על ידי בית המשפט למשרדו של פישר והגיע היישר לידיה של העובדת. בעקבות הטעות התכנסו פישר, העובדת, עו"ד דוד בלום ונוספים לפגישה במשרדו של העו"ד במה שכונה על ידי הפרקליטות ומח"ש כפגישת השיבוש.
 
מיד לאחר מכן חתמה העובדת על הסכם עדת מדינה ושיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים כשהיא מוסרת להם את כל המידע שברשותה.