מופע הפתיחה החגיגי של סידרת מופעים שמשלבת שירה אופראית ושירים ישראלים, ייערך ביום רביעי, ויוקדש לאהוד מנור במלאת עשר שנים לפטירתו. במופע יבצעו סולני האופרה הישראלית מבחר משיריו, בהם תרגומים לשירי מחזות זמר, וגם אריות ודואטים מתוך האופרה 'חליל הקסם', שאותם תירגם מנור עבור האופרה הישראלית. במופע תתארח הזמרת אילנית שהייתה חברתו הקרובה. את הקונצרט ילווה על הפסנתר ערן זהבי וינחה מיכאל איזנשטדט, המנהל האמנותי של הסידרה. 


שלושת הקונצרטים האחרים בסידרה יוקדשו לאבות המייסדים של מלחיני הזמר העברי: משה וילנסקי, סשה ארגוב ומרדכי זעירא. 

אייזנשטדט: "באופרה הישראלית ישנן פעילויות מגוונות ומורחבות לקירוב הקהל לאמנות האופרה, אך מעולם לא זכינו להקדיש סדרת מופעים שלמה לפזמונאים הישראליים שהם נכסי הצאן ברזל של התרבות הישראלית, עליהם כולנו גדלנו. אין לי ספק שהמופעים האלו יחדרו ישר ללב ולקהל צפויה הנאה כפולה המשלבת את השירים האהובים בביצועים ייחודיים של מיטב זמרי האופרה בארץ אשר יעניקו בקולם החם והייחודי נופך נוסף לשירים שכולנו כל כך אוהבים".


חיימון גולדברג, מנכ"ל צוותא: "שיתוף הפעולה עם האופרה הישראלית הוא חלק מאירועי ה-60 לצוותא. המפגש בין זמרי האופרה לבין היצירות הגדולות של הזמר העברי הוא מעניין, מיוחד ואפילו חגיגי".

אילנית היתה חברתו הקרובה של מנור: "היו לי המון רגעי קסם איתו. הייתי מהראשונות שהוא כתב להן, יחד עם נורית הירש, הם היו צמד. יש שיר בתקליט השני של אילן ואילנית שנקרא 'איה הגן' ואני חושבת לחדש אותו. אהוד היה גאון".

את שרה אופרה? 
"למדתי בתלמה ילין כשהוא עוד היה מסופח לאקדמיה למוזיקה ואז היו רק מקצועות קלאסיים. למדתי פיתוח קול קלאסי אצל חנה ברנט שהייתה הונגריה מבוגרת שכל הזמן אמרה לי "חנה, את צריכה להשמין". אני לא אהבתי לפלצט. אני אוהבת את הקול הטבעי. עשיתי את כל המבחנים עם יצירות קלאסיות אבל עם הקול שלי, לא שירה אופראית. מרדתי. אגב, אני אוהבת אופרה והולכת לראות קונצרטים, ויש לי הרבה כבוד לזמרות אופרה."

איך את מסבירה את זה שכבר אין כמעט זמר עברי כמו שהיה בעבר?
"כשאהוד היה איתנו הוא היה פשוט יורה טקסטים. הוא היה פעיל כל הזמן וגם ידע להשתלב עם הדור הצעיר, כל פעם שהתחלף דור אהוד ידע לכתוב לדור החדש ולא בצורה מסחרית. בעיני המוזיקה הזו עדיין רלוונטית. רחל שפירא שתיבדל לחיים ארוכים כותבת פנינים, לא באותן כמויות אבל כל שיר הוא שיר נפלא. אלבום כמו 'רבע לשש' של עידן רייכל יכול להישאר לדורי דורות. אני לא מפסיקה לשמוע אותו. הז'אנר הזה עוד יחזור. הייתי שמחה לעבוד עם אמנים כמו עידן רייכל ושלומי שבן שאני מכירה מגיל אפס. אני זוכרת אותו כילד בבית חברים, מתרוצץ עם שיער שחור מתולתל, שובב כזה וכבר מגיל צעיר הוא היה מתיישב ליד פסנתר ומנגן יצירות קלאסיות".