מאז ומתמיד הייתה ירושלים אבן שואבת לכוחות יוצרים ויצירתיים, לאנשי רוח ואקדמיה, מסחר ואמנות, תרבות ועסקים. ירושלים היא ביתם של מנהיגים גדולים, של חוקרים פורצי דרך, של יזמים ושל אמנים בעלי שם בינלאומי. בתקופות נבחרות במהלך אלפי שנות קיומה, נחשבה למרכז העולם בקרב מיליארדים, בני דתות ותרבויות שונות.
אני מאמין שירושלים של המאה ה־21 ראויה ומסוגלת לבסס את מעמדה כעיר המשמעותית והחשובה בתבל - לא רק דתית ופוליטית אלא גם ברמת האקדמיה, התעשייה והתיירות, המעמד היצירתי והמגזר העסקי; לא רק כאחת הערים העתיקות בעולם, בעלת מורשת והיסטוריה מפוארת, אלא גם כעיר מתחדשת ומובילה, שמתווה דרך גם בעת החדשה. איך עושים זאת? מממשים את הפוטנציאל ומתמקדים ביתרונות היחסיים של ירושלים. ויש כאלה לרוב.
אני רואה כיום את העיר שעליה חלמו אבותינו ומתמלא גאווה. עצרנו את הנסיגה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי, ואנחנו חווים גידול וצמיחה ופותחים בכל שנה עשרות גני ילדים חדשים. הפכנו את ירושלים לבירת תרבות המושכת אליה מיליוני מבקרים מדי שנה, הכפלנו את מספר התיירים בעיר. ירושלים מובילה בבנייה ומפתחת תעשיית קולנוע ענפה. העיר עוברת מתיחת פנים אדירה בשכונות, בתשתיות, בתרבות ובספורט, במספר מקומות התעסוקה החדשים ובמערך התחבורה המתקדם ביותר בארץ שמוקם בה. היא הופכת שוב רלוונטית ושייכת לעוד קהלים בעיר, בארץ ובעולם.

לאחרונה, בשיתוף פעולה עם מומחים המובילים בתחומם בעולם, ובראשם פרופ' מייקל פורטר, פרופ' ריצ׳רד פלורידה וידידי מייקל בלומברג, ראש העיר ניו יורק לשעבר, גיבשנו לעיר תוכנית אסטרטגית לחמש השנים הקרובות, שבמסגרתה הגדרנו את הכיוונים שאליהם תצעד ירושלים, ואיך תיראה בשנת 2020. התמקדנו בפיתוח המעמד היצירתי בה וכן במציאת הדרך למנף את האיכויות ואת התכונות הייחודיות שלה. בירושלים מוקם ״עמק הסיליקון״ של ישראל. עשרות חברות הייטק וביומד כבר קבעו את מושבן בבירה. המוסדות האקדמיים בעיר יספקו דורות של מהנדסים, חוקרים, מפתחים ויזמים, שיובילו את עולם הטכנולוגיה בשנים הקרובות. בזכות השילוב הזה נהפוך את ירושלים למרכז אקדמי, טכנולוגי ומדעי עולמי תוך חמש שנים.
ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכה בתחום התשתיות בזכות פרויקטים מהפכניים. רובע עסקים עצום בכניסה לעיר, קריית ספורט בינלאומית, מרכז העיר החדש, שמורות טבע בלב העיר, רשת רכבות קלות המתקדמת בארץ ורכבת מהירה מהמרכז הם רק קצה הקרחון של המהפכה.
ירושלים היא עיר של תרבות ושל תיירות. מיליארדי אנשים ברחבי העולם רוצים להגיע ולהרגיש מקרוב 3,000 שנות היסטוריה עם שילוב של חדשנות, תרבות, תעשיית קולנוע מתפתחת וסצנת קולינריה בעלת שם עולמי.
ירושלים, יותר מכל עיר אחרת, על המגוון האנושי בה, היא כר פורה ליצירתיות וליזמות. ביום שבו עיני העם כולו נשואות אליה, נבטיח להמשיך ולספק את היסודות הדרושים לפיתוחה, בנייתה ושגשוגה.