האם המשטרה הצליחה לרשום ניצחון מרשים במלחמתה בארגוני הפשע?



בית משפט השלום התיר היום (שני) לפרסם את אחת החקירות הגדולות והסבוכות ביותר של השנים האחרונות, שהתבצעה בחודשים האחרונים באגף לחקירות ולמודיעין להב 433 יחידה לחקירות בינלאומיות.



הבוקר, לאחר תקופה ארוכה של חקירה, כ-50 חשודים, אשר חלקם הגדול מוכרים כחברים בארגוני פשע, נעצרו בפשיטה שנערכה על ידי יחידות להב 433, בשיתוף ימ"ר תל אביב ובסיוע כוחו ממחוזות המשטרה השונים.



הפרשה, אשר קיבלה את השם "פרשה 512", שמנהלת להב 433 בליווי פרקליטות ת"א התרכזה באפשרות כי החשודים ביצעו שורת אירועים וחשדות לביצוע עבירות בארץ ובחו"ל, בתחומי הפשיעה החמורה והמאורגנת ובהן רציחות, ניסיונות לרצח, אלימות וסמים על ידי עשרות חשודים ומעורבים, חלקם מזוהים עם פעילות ארגוני פשיעה. מדובר בעשרות אירועים שהתרחשו בשנים האחרונות ומעורבים בה חלק מהשמות הבכירים בעולם התחתון.

עוד הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה ממושכת ומסועפת, חובקת עולם, שמנהלת להב 433 יאחב"ל בשת"פ עם ימ"ר תל אביב וגורמי האגף לחקירות ולמודיעין ובליווי פרקליטות ת"א ומרכז, פשטו הבוקר כוחות רבים של יאחב"ל וכלל יחידות להב 433 בשת"פ ימ"ר תל אביב ובסיוע כוחות ממחוזות המשטרה השונים על בתיהם של עשרות חשודים ומעורבים ברחבי הארץ, חלקם מזוהים עם פעילות ארגוני פשיעה.



הכוחות ערכו חיפושים בבתי החשודים ובמסגרת הפעילות נתפסו כלי רכב, נכסים וחשבונות בנק לצורך בקשות חילוט. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם, בסמוך לשעה 08:30 בבית המשפט בראשון לציון.

בית המשפט הותיר על כנו את איסור פרסומם של כל פרט מפרטי החקירה למעט עצם קיומה. החקירה הגלויה נמצאת כעת בראשיתה ופרטיה כמפורט מעלה אסורים בפרסום, כך שבשלב זה מטבע הדברים לא ניתן למסור פרטים נוספים.