יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פנה בפתח ישיבת סיעתו בכסת לתושבי דימונה והדרום ואמר: "אלה לא ימים קלים עבורכם. לא רק שהפרנסה שלכם נמצאת בסכנה ממשית, עכשיו גיליתם שמכרו אתכם. האמנתם כשראש הממשלה אמר לכם שאתם חשובים לו, ושהוא יעשה הכל כדי לשמור על מקור הפרנסה ועל הכבוד שלכם. אבל האמת היא שהכספים שלכם - ושלנו - מימנו בסך הכל כיסאות וג'ובים לחבר'ה במאות מיליוני שקלים." 

לדבריו "ראש הממשלה יכול היה לעמוד בהבטחה שלו להשקיע כספים בהרחבת אפשרויות התעסוקה בפריפריה, ובשירותים לתושבים בצפון ובדרום. אבל כשאין אפילו הסכם קואליציוני אחד שדורש את העברת הכספים לקידום התכנית, אז זה לא באמת דחוף לו". 
"מה כן דחוף?" שאל לפיד ואמר: " כ- 9 מיליארד שקלים שילם ראש הממשלה בהסכמים הקואליציוניים. כמה מפעלים ניתן היה להציל מקריסה ב- 9 מיליארד שקלים? לכמה עובדים בדרום אפשר היה לעזור בכסף הזה? בדרום וגם בצפון, כי גם הצפון סובל ממשבר תעסוקתי.  

לפיד נתן דוגמא למה שנתפס בעיניו כסדר העדיפויות המעוות של הממשלה: כ- 2 מילארד שקלים בשנה עולה המלחמה בעוני. כך קבעה ועדת אלאלוף למיגור העוני שאותה מינה מאיר כהן כשכיהן כשר הרווחה. הממשלה הנוכחית מבקשת להקצות לנושא החשוב הזה רק כשליש מהסכום הנדרש לשנה. הם גם מבקשים לפרוס את יישום המסקנות ל-10 שנים. במילים אחרות קוראים לזה למסמס. 
"הכסף ישנו. השארנו להם כלכלה חזקה. אפשר היה להקצות את המשאבים הללו ולממש את מסקנות הוועדה למלחמה בעוני תוך חמש שנים. אבל העוני לא נמצא בסדר העדיפויות של הממשלה. ראש הממשלה אומר לעצמו – העניים יכולים לחכות. מעמד הביניים שלא סוגר את החודש? גם הוא יכול לחכות. עובדי המפעלים שניצבים על פי תהום - גם הם יכולים לחכות." 
הוא הודיע כי סיעתו תעלה היום להצבעה הצעת אי אמון בממשלה על כך שהיא לא מיישמת את מסקנות ועדת אלאלוף תוך חמש שנים, כפי שוועדת אלאלוף בעצמה המליצה, כפי שאנחנו התחייבנו לעשות. אלי אלאלוף הוא חלק מהקואליציה הזו. אני מכיר את אלי הרבה שנים, הוא איש נפלא, איש עקרונות. אלי, אל תתן להם למסמס ולמחוק את מפעל חייך. לא יכול להיות שאנחנו נלחם על מסקנות הוועדה שלך, ואתה תצביע היום נגד. זה לא ייעלם. אנחנו נחזיר את הנושא לסדר היום שוב ושוב. אנחנו שליחי ציבור, מוטל עלינו לעצור את החגיגה המושחתת הזו על הקופה הציבורית, כדי שהכספים האלו יושקעו ברווחה, בבריאות, בחינוך וכמובן בפיתוח הפריפריה. 
"לציבור יש אלטרנטיבה. ואת מה שעבר עליו בשבועיים האחרונים, יהיה לו קשה לשכוח", סיכם לפיד.