לא ההדחה של אבי ברגר, מנכ״ל משרד התקשורת, היא שהפתיעה, אלא המהירות שבה התרחשה. ההחלטה הראשונה של ממשלת נתניהו הרביעית לא נגעה למו״מ עם הפלסטינים, לגרעין האיראני, ליחסים עם ארצות הברית או לעתיד המשק.
מדובר בהחלטה פרסונלית טהורה נגד מנכ״ל דעתן שגויס מהמגזר הפרטי על ידי שר התקשורת הקודם גלעד ארדן. הוא, נאיבי שכמותו, רצה בסך הכל להמשיך את הרפורמות בענף התקשורת שבהן החל משה כחלון.
ברגר העז להילחם בצורה מעוררת השתאות במונופול התקשורת בזק. הוא התעמת והחליט לקנוס את המונופול שגרר רגליים ברפורמת ״השוק הסיטונאי״. מדובר ברפורמה שהחלה רשמית שלשום, המאפשרת לנייד לקוחות מהתקשורת הקווית בבזק לחברת הסלולר המתחרות.

פתיחת השוק לתחרות כבר גרמה להורדת עלויות הגלישה באינטרנט, שכל כך יקרה לביבי. ברגר לא הסתפק בכך, וכפי שחשף אתמול עמיתי, בן כספית, הוא התלונן כנגד בזק אצל הממונה על ההגבלים. בזק עצמה עתרה לבג״ץ נגד החלטות משרד התקשורת.
לבי עם חברות הסלולר הוותיקות, ובהן פרטנר של חיים סבן וסלקום של אדוארדו אלשטיין, שימשיכו לסבול בשקט. נראה שהן לא בצד הנכון של המפה הפוליטית. זה היה מטריד פחות אלמלא אנחנו, הציבור, נשלם את המחיר.
בפלונטר העסקי הזה ברגר לא הביא בחש־ בון את עוצמת המונופול מול מקבלי ההחלטות ובראשם ראש הממשלה. מתברר שלא משתלם להגדיל ראש כשמנגד ניצבים נתניהו ומשפ־ חת אלוביץ בעלת בזק, המחזיקה גם בשליטה באתר האינטרנט ״וואלה״.
מעתה ידע כל פקיד מדינה, בכיר ככל שיהיה, שאסור להוביל מהלכים אמיצים ויצי־ רתיים, כי בסופו של דבר ראשו יותז. אף אחד לא יזמין אותו להדליק משואה. המסר המשתמע הוא אל תיכנסו לטריטוריות עוינות, גם אם המהלכים שלכם יועילו לצרכן. את המחיר המלא תשלמו אתם. מתברר שהדיבורים היפים של ביבי על רפורמות ופתיחת המשק לתחרות שהתבטאו בססמה ״תהיו כחלונים״ מתאימים לתוכנית ״הכל דיבורים״. הם נכונים כל עוד אינם עומדים בסתירה לאינטרסים של ביבי בתקשורת הכתובה, בטלוויזיה, וכעת גם באינטרנט.
הדחת מנכ״ל משרד התקשורת סיפקה לנו הוכחה נוספת מדוע למרות מצוקת התיקים בקרב שרי הליכוד, התעקש ראש הממשלה להחזיק גם במשרד התקשורת. האינטרסים האמיתיים של ביבי מתחילים להיחשף, וזו רק ההתחלה.
אתמול פורסם ב״דה מרקר״ שנתניהו פינה את סדר יומו לפגישה בשבוע שעבר עם המיליארדר לן בלווטניק המגלה עניין ברכישת ערוץ 10. בלווטניק אינו סובל ממצוקת מזומנים, וסביר שהצעתו הכספית תהיה משופרת בהרבה בהשוואה למתחרה אילן שילוח שיזם במקור את העסקה.
הקשר בין בלווטניק ונתניהו עובר באמצ־ עות האלוף במיל' יוחנן לוקר, המשמש כיו״ר קבוצת נייר חדרה שבשליטת בלווטניק. כזכור לוקר שימש עד לפני שנתיים כמזכירו הצבאי של נתניהו. אחיו אראל שימש כמנכ״ל משרד ראש הממשלה. כפי שניתן לראות, העולם קטן ואין מקריות בחיים.