נאום בכורה מרגש היה היום במליאת הכנסת לח"כ הטרי ירון מזוז (ליכוד) שנבחר במקום ה-29 ברשימת הליכוד לכנסת.



מזוז, שכיהן קודם לבחירתו המשנה לראש עיריית קרית ביאליק, היה במשך שנים בעל חנות לממכר ירקות ותותים ובכנסת הוא מתכוון לפעול בתחום הכלכלי והחברתי.



בנאום הבכורה אותו פתח בהודיה לבורא עולם: "שהחייני, וקיימני והגיעני לזמן הזה". התייחס מזוז לדרך הקשה שעשה עד הגיעו למעמד של חבר כנסת ואמר: "אני ירון בנם של חיה ויהושוע מזוז, נכדם של רבי זקן מזוז ורבי מחלוף חורי, זיכרונם לברכה, אשר עלו לארץ מתוניסיה והיו מחלוציה וממקימיה של העיר חיפה. הוריה של אימי הגיעו לארץ במהלך השואה, לאחר שהצליחו לברוח מזוועות הנאצים בתוניס, על ידי כך שהוברחו לספינת הובלה לחיפה. בחיפה נתפסו ונעצרו על ידי הבריטים, והוחזרו לקפריסין. רק כעבור שנה הצליחו להעלות לארץ ולהשתכן בה".



"נולדתי וחונכתי בחיפה יחד עם שלושת אחיי. גדלנו בדירת חדר קטנה וחלקנו מטבחון ושירותים עם שכנינו. בית, שאולי היה בו חוסר בחדרים, אך לא בחום ואהבה שבהם עטפו אותנו. עוד בהיותי ילד בן 12 יצאתי לעבוד ולעזור בפרנסת המשפחה. עזרה זו, בגידול וטיפול באחיי הקטנים באה על חשבון חינוך ולימודים".



"כאדם חברתי, ונציג מחוז חיפה והקריות בליכוד, לא נבחרתי כדי לטפל בבעיית הגרעין האיראני. יש לנו ראש ממשלה ושרי ממשלה שיודעים לעשות את זה בדרך הטובה ביותר. נשלחתי הנה כדי לעזור לכל אותן שכבות חלשות", הוסיף מזוז שהתייחס גם לרקורד האישי שלו כמוכר פירות וירקות.


ואמר: מאז היבחרי שאלו אותי "איך הגעת מעסקי פירות וירקות לכנסת?" אז אני רוצה לומר בצורה חדה וברורה: בצעירותי בשתי ידיי העמסתי ופרקתי אלפי משאיות של פירות וירקות. בזמן שילדים בני גילי בילו בבריכה או בקולנוע, עבדתי קשה כדי לעזור להוריי. אני גאה בזה! ועכשיו, כשהידיים האלה שהעמיסו פירות על משאיות, יצביעו על חוקים בכנסת ה-20, אני עוד יותר גאה להיות מי שמסמן את פריצת הדרך להצלחה בעזרת האמונה והעבודה הקשה". הוא גם סיפר כי אחיו היקר אלי נפצע במהלך שירותו הסידר והוא מלווה אותו מקרוב בטיפולים השונים שהוא עובר ובתהליכים הבירוקרטיים איתם הוא מתמודד.



מרקע אחר לגמרי הגיע ח"כ טרי אחר בסיעת הליכוד, יואב קיש, טייס קרב במילואים, טייס באל על ובעל יחוס משפחתי מפואר, שגם הוא נשא היום נאום בכורה במליאה.





ח"כ יואב קיש. צילום: דוברות הכנסת




בפתח נאומו הדגיש ח"כ קיש את השיח המתלהם שמתנהל מאז הבחירות סביב מפלגת הליכוד והטענה כי היא אינה מייצגת את העם.


"נבחרתי כנציג מחוז דן של תנועת הליכוד, מה שנקרא "מדינת תל אביב"- ואני ליכודניק. אני חילוני- ואני ליכודניק. אני טייס קרב- ואני ליכודניק. עבדתי כטייס באל-על- ואני ליכודניק. סגן אלוף במילואים- ואני ליכודניק. אני אשכנזי- ואני ליכודניק, גם אני הפנים של הליכוד".



ח"כ קיש ציין את עברו המשפחתי שמהווה דוגמא לאחדות העם.


"מצידה של אמי אריאלה אני צאצא של הרב שמואל סלנט. רבה של ירושלים מאז 1865, שמילא את תפקיד זה מעל ל-40 שנה. מנגד, משפחתי מצדו של אבי מייק קיש ז"ל, היא משפחה בריטית ותיקה. סבי פרדריק הרמן קיש, המוכר יותר כבריגדיר קיש, כיהן כקצין היהודי הבכיר ביותר בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה. סבי לחם בצבא הבריטי עוד בימי מלחמת העולם הראשונה וחזר בתום הקרבות לבריטניה כקצין מעוטר מדליות. קידומו בצבא הבריטי נעצר אך ורק בגלל היותו יהודי. הוא עלה לארץ ישראל והיה ממובילי הנהגת הישוב הציוני".



ח"כ קיש ציין כי: "משפחתי היא דוגמא חיה לאחדות העם. שילוב בו מורשת וצבא הולכים יחדיו- אינם סותרים זה את זה, אלא מפרים ומשלימים זה את זה".


קיש, שהיה בזמנו חבר בועדה לשיוויון בנטל, הבטיח כי גם כחבר בסיעת הליכוד ימשיך לפעול בנושא.