יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נועד היום (חמישי) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. בפגישתם אמר יו"ר המחנה הציוני כי הוא מחויב להסדר מדיני ומוכן לוויתורים כואבים להשגתו, אך לא בכל מחיר.

הרצוג הדגיש כי הוא מקדם את הרצון של הקהילה האירופית לקדם את תהליך השלום ואמר כי הוא יושג "אך ורק במשא ומתן ישיר בינינו לבין הפלסטינים, שיהיה מבוסס על הסכמה הדדית בכל הנושאים השנויים במחלוקת. בראש ובראשונה נמצאים ביטחונה ושלמותה של מדינת ישראל, שיאפשרו קידום חזון שתי מדינות לשני העמים הישראלי והפלסטיני. כל ניסיון להשיג הסכם שלא על פי עקרונות אלו לא זו בלבד שלא יצלח אלא שגם עלול לערער את היציבות באזור".

הרצוג התייחס בדבריו לעמדה של חלק ממנהיגי אירופה בנוגע למצב המדיני במזרח התיכון ואמר: "בין ידידים מדברים בכנות, ברוח זאת אני מוכרח לציין שישראל מאוכזבת מחלק מהמנהיגות האירופאית שבאורח כמעט אוטומטי מתייצבת לימין הערבים ומטילה את האשמה בקיפאון המדיני על ישראל". הוא הדגיש כי הוא "משוכנע שעמדה מאוזנת יותר מצדכם תזכה להקשבה אוהדת יותר בישראל".

כמו כן, פנה הרצוג לשרה בנושא הגבול הצפוני של מדינת ישראל ואמר:" בצער רב עלי לציין כי הסכם 1701, שסיים את מלחמת לבנון השנייה הוא מסמך שלא שווה את הנייר עליו נחתם. בתיווך הקהילה הבינלאומית אל מדינת ישראל מכוונים יותר ממאה אלף רקטות וטילים שאתם הייתם אמורים למנוע את הגעתם. בחסות איראן גם ברצועת עזה משקמים רק את הרקטות והמנהרות ולא את המערכת האזרחית" 

בנושא ההסכמות בין המעצמות לאיראן אמר הרצוג למוגריני כי "ישראל עוקבת בדאגה אחר המשא ומתן למניעת נשק גרעיני מאיראן ומקווה שהמדינות האחראיות בעולם בראשות ידידתנו ובעלת בריתנו, ארצות הברית, ישכילו להשיג הסכם שימנע איום בלתי נסבל על ישראל, המזרח התיכון והעולם כולו".

 

אמש נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שרת האיחוד האירופי ואמר כי הוא "מחויב לתהליך השלום", והוסיף: "נקטנו צעדים להקל על הפלסטינים ונמשיך בצעדים האלה. אני רוצה שלום שיסיים את הסכסוך אחת ולתמיד. אני מחויב לשתי מדינות אך הפלסטינים חייבים להכיר במדינה יהודית".