יום רווי קרבות היה אתמול (חמישי) בסוריה: לוחמי דעאש הודיעו כי השתלטו על העיר הסורית ההיסטורית תדמור (פלמירה).



המדינה האיסלאמית אמרה בהצהרה שפורסמה בטוויטר, שלוחמיה שולטים באופן מלא בתדמור, לרבות הבסיסים הצבאיים שלה, וכי זוהי הפעם הראשונה בה הם משתלטים על עיר ישירות מהצבא הסורי וכוחות הברית.



כיבוש תדמור מדאיג את אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם) שקרא להפסקה מידית של הלחימה וקראה למאמצים בינלאומיים להגן על האוכלוסייה ולשמור על המורשת התרבותית הייחודית.



המשרד לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה אמר כי שליש מתוך 200 אלף תושבי תדמור כנראה נמלטו הלחימה בימים האחרונים.



בתוך כך, ארג'ון ג'בהת א-נוסרה (שלוחה של ארגון אל-קאעידה) השתלט על בית החולים בעיר ג'סר א-שורור בצפון-מערב לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם.



הארגון הסורי לזכויות אדם אמר שג'בהת א-נוסרה השתלטה על יותר ממחצית מכל השטח הסורי לאחר יותר מארבע שנים של סכסוך שצמח מתוך ההתקוממות נגד הנשיא בשאר אל-אסד. בנוסף, לוחמי דעאש תפסו את מעבר הגבול האחרון בין סוריה ועיראק הנשלט על ידי הממשלה בדמשק. המעבר הוא במחוז חומס של סוריה, שבו נמצאת העיר תדמור.



בעקבות כיבוש העיר תדמור, הממשלה העיראקית הגדילה את פריסת כוחותיה ממזרח רמאדי, בירת המחוז עליה השתלטו לוחמי דעאש חמישה ימים קודם לכן.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע אמון בפומבי בראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, אבל גורמים בממשל האמריקאי מטילים ספק אם אל-עבאדי הוא חלש מדי כדי לגשר על פני הפער העדתי של עיראק.



הבוקר פורסם כי יונס מדני עאזם (27). צעיר מטייבה נהרג בלחימה בעיר הסורית העתיקה תדמור. עזאם נסע לפני חמישה חודשים לטורקיה, שם הצטרף למדינה האיסלאמית.



עד כה נהרגו חמישה ערבים מישראל שהצטרפו ללחימה בסוריה. שניים מטייבה, ושלושה מנצרת, איכסאל וחורה בנגב.