הנשיא לשעבר שמעון פרס קרא היום (שישי) לחדש בדחיפות את שיחות השלום עם הפלסטיניים ואמר: "בישראל ישנו רוב ברור בעם לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. הגעה להסדר מדיני היא אפשרית, הכרחית ודחופה.  אני מאמין כי שיחות השלום יכולות להתחדש ועלינו לעשות זאת כמה שיותר מהר. מה שברור הוא שאף אחד לא יכול להקפיא את המצב - הסטטוס קוו הוא לא אופציה". 



בכינוס עולמי בירדן, בו השתתפו בין השאר  גם  נשיא מצרים א-סיסי, עבדאללה מלך ירדן, הוסיף פרס כי "לפסימיים שהספידו את פתרון שתי מדינות לשני עמים אני רוצה להזכיר כי היו זמנים בהם שלום עם מצרים וירדן נראה כחלום רחוק. בזכות הסכמי השלום האלו אנו חיים לצד שכנותינו ועוברים את האתגרים המורכבים של המציאות במזרח התיכון". 


פרס נשאל האם אפסו סיכויי השלום והמחויבות לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, לאור הקמת הממשלה החדשה בישראל ואמר: "הממשלה בישראל רק התחילה את עבודתה ומוקדם לשפוט. אך אני יכול לומר כי קיימת מחויבות לשתי מדינות כפי שהייתה גם בממשלה הקודמת וגם כעת. חשיבות המשא ומתן היא בפתרון של אי הסכמות ולא צריך להתרגש או להרים ידיים נוכח פערים קיימים".  

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף בכנס את ישראל וטען כי מדיניותה היא זו שמציבה מכשול למשא ומתן: "מה שמונע תחילת משא ומתן מדיני זה המשך הכיבוש ומדיניות ההתנחלויות שמציבות עובדות בשטח, אנו קוראים להתערבות הקהילה הבינלאומית בסוגיה זו".  


קוראים להתערבות בינלאומית. אבו מאזן בכנס. צילום: WEF 
 אבו מאזן אף התייחס לצעדים שנוקטת הרשות בזירה הבינלאומית: "הצטרפות הרשות הפלסטינית למוסדות הבינלאומיים אינה מכוונת נגד אף אחד, אלא מרצוננו לבנות מדינה על פי הסטנדרטים הבינלאומיים. אנו מחזקים את השקיפות ואת הדמוקרטיה, את זכויות האדם והנשים, וכוונתנו לקדם אחדות ופיוס לאומי במקביל לקידום שיקומה של עזה וקיום בחירות חדשות".

עוד אמר כי: "אנו שואפים לפתרון שתי מדינות החיות בשלום ובשקט על פי מתווה היוזמה הערבית בגבולות 67". 
  מלך ירדן עבדאללה, שפתח את האירוע שם דגש בדבריו על חשיבות הפיתוח הכלכלי האזורי והשותפות בין מדינות האזור: "כדי לפתור את הבעיות הקריטיות של אזורנו, עלינו להילחם באלימות ולקדם דמוקרטיה ושלום לצד ביסוס הבטחון. דווקא על רקע משבר יש למצוא את ההזדמנויות הגדולות לפיתוח אזורי".
 
נשיא מצרים א-סיסי אמר: "עלינו להילחם נגד הטרור, הקיצוניות הדתית והאלימות. היה נסיון במצרים לכפות דעה אחת ולמנוע פלורליזם והצלנו את הציבור המצרי מניסיון זה. עלינו להציל את הדור הצעיר מהאיומים של קנאים קיצוניים דתיים שמשתמשים בדת להצדיק אלימות ולתקוע טריז בין הדתות והאמונות. אסור לנו לקבל את העוני והשינוי יבוא רק בשמירה על היציבות והביטחון ובפיתוח תשתיות חדשניות למצרים, יזמות וחדשנות".

א-סיסי ציין כי מצרים "מובילה תוכנית אסטרטגית ל-2030 שתתן מענה לדור שלם של צעירים המחפשים חינוך מתקדם, ופרנסה".