חבר הכנסת גלעד ארדן חוזר לממשלה, כך מסתמן מהסיכומים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הפנים לשעבר. אחרי הנתק בין ארדן לנתניהו בעקבות אי מינויו לשר בממשלה, סיכמו השניים על שובו של שר הפנים והתקשורת לשעבר לממשלה - הפעם למשרד לביטחון פנים. 



בנוסף למשרד אותו יקבל, ישוב ארדן לקבינט המדיני-ביטחוני. עוד סוכם כי המשטרה תהנה תוספת תקציב משמעותית. כעת הצדדים דנים על המשרד לעניינים אסטרטגיים, אותו רוצה ארדן. שר התקשורת לשעבר מבקש גם את האחריות על הרפורמה ברשות השידור, אולם נתניהו טרם השיב בנושא.



עם שובו של ארדן לשולחן הממשלה, ייאלץ אחד משרי הליכוד להתפטר בגלל המפתח של מספר השרים למפלגה החברה בקואליציה. במערכת הפוליטית מעריכם כי השר בני בגין יהיה זה שיעזוב את הממשלה.



 בכנסת נערכים לאפשרות שנושא מינויו של ח"כ גלעד ארדן לשר בממשלה יובא עוד היום לאישור מליאות הכנסת. הודעה על כך נמסרה לנשיאות הכנסת וגורמים בליכוד שהחלטה אמורה להתקבל עד השאה 16:00.



בשבוע שעבר נועדו נתניהו וארדן וראש הממשלה הציע, בנוסף לתיק לביטחון פנים גם תוספת תקציב משמעותית, חברות בקבינט המדיני-ביטחוני ותואר המשנה לראש הממשלה. מקורביו של שר הפנים לשעבר אמרו אז כי הפערים עדיין משמעותיים. 



כזכור, ארדן נשאר מחוץ לממשלה לאחר שסרב להצעת נתניהו להיות השר לביטחון פנים, ודרש גם את תיק הפנים המקוצץ (ללא מינהל התכנון). 



יום לאחר הצגת הממשלה, פרסם ארדן את הסיבה לאי הצטרפותו לממשלה: "החלטתי לא להצטרף לממשלה במתווה שהוצע לי. הסיבה: מהות".



במהלך המשבר בין נתניהו לארדן, פיטר ראש הממשלה, המכהן גם כשר התקשורת, את מנכ"ל המשרד אבי ברגר. בתגובה, הודיע ארדן כי הוא מגבש הצעת חוק שיחייב את "בזק" למכור את אחזקותיה בחברות העוסקות בתוכן ושירותים ותשאיר אותה כחברת תשתית בלבד.