יו"ר ישראל  ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף זה השבוע השלישי ברציפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקבל על השינויים והיחס שהוא נותן, לטענתו, למשרד החוץ.



ליברמן התייחס לכך שארצות הברית החליטה שלא לחתום על אמנה, אותה הציגה מצרים, בדבר החלטה על פירוז המזרח התיכון מגרעין, בתואנה כי החלטה זאת תפגע בישראל.



"שמחתי לגלות בסוף השבוע שגם ראש הממשלה נודע לו שמנהיגות ארצות הברית הם ידידי אמת. אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב על כך. אני לא בטוח כמה היינו עלולים להסתבך אם ההצעה המצרית היתה עוברת. כדאי שראש הממשלה יבין שאופורטוניזם לא רצויה בנושא פנים וחוץ. אי אפשר להתווכח ויכוח קולני עם ארצות הברית ואז להודות להם בפומבי. חילוקי דעות יש ללבן בחדרים סגורים. ההחלטה האמריקאית עזרה לנו לצאת ממצב מאוד לא פשוט.



ליברמן התייחס לפיטוריו של מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן שטרית, על ידי ראש הממשלה ומינויו של דורי גולד: "שום מינויים פה ושם הם לא תחליף למדיניות ברורה. הוא מינה מנכ"ל שקרוב לראש הממשלה, שיעבוד מעל סגנית שרת החוץ, וגם חילק תפקידים לאישים אחרים, כאשר כל זאת קורה כשאין קו בהיר וברור האם אנחנו בעד שתי מדינות לשני עמים, או נגד. אם נאום בר אילן רלוונטי או לא".



"על רקע היוזמות הפלסטיניות או לא. הפלסטינים מסלימים בזירה הבינלאומית. אין מנוס. כל הסיפור של משרד החוץ הוא לא כלי לסגירת חשבונות או הטבות. חייבים לאמץ מדיניות ברורה, לפחות מה שקשור לישראל ביתנו, זה הסדר איזורי כולל. לא משא ומתן כולל עם הפלסטינים, כהסדר מבודד, אלא אך ורק בהסדר איזורי כולל. מי שחושב שאפשר להגיע להסדר יציב וגם ביטחון ושלום, במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים, טועה. אפשר לנתח את כל המהלכים מאוסלו ועד היום. אפשר לבחון ולנתח למה לא הצלחנו להגיע למצב מניח את הדעת".

לאחר מכן סיים ליברמן בביקורת חריפה על קיפאון הוועדות: "מה שקורה פה בכנסת, עם המינויים בוועדות, שלא ברור מי יושב ואיפה, למעשה הפך את הכנסת למשותקת. בפעם הראשונה, למיטב זכרוני, אין יו"ר היא לא מתפקדת. ועדת חוץ וביטחון מתפקדת בלי קשר לקואליציה או אופוזיציה. זהו חוסר תפקוד, זה שוועדת ההסכמות לא מסוגלת להגיע להבנה מי יעמוד בראש ועדה מסוימת, ניחא. אבל זה שוועדת חוץ וביטחון לא עובדת, זה פשוט ביזיון. אני מקווה שיו"ר הכנסת ייתן את הדעת, כבר פנינו אליו".