"אני, יחד עם ראש העיר הנמרץ של ירושלים, ניר ברקת, נמשיך לפעול לחיזוקה של ירושלים", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה עם הסנאטור וויליאם קסידי הרפובליקני בלשכתו. לדברי נתניהו, בכל מקרה של מחלוקת בין ברקת לבין השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, הוא יהיה זה שיחליט, והוסיף שאמר זאת גם לברקת. 



הבוקר, לאחר מתן תיק ירושלים לאלקין, מתח ברקת ביקורת על נתניהו ואמר כי הדבר סותר התחייבויות קודמות שלא להקים מחדש את המשרד לענייני ירושלים וכי ירושלים אינה פרס ניחומים לאף אחד.



מנגד, חבר מועצת העיר, משה ליאון, דווקא הביע תמיכה במינויו של אלקין ואמר: "מינויו של שר מיוחד לענייני העיר אמור לקדם את ירושלים על ידי הקדשת תשומת לב מיניסטריאלית מיוחדת לפיתוח תשתיות, תיירות ובנייה נרחבת בכל חלקי העיר לרווחת תושביה".



נתניהו התייחס בפגישה עם קסידי להסכם הגרעין עם איראן ואמר: "בזמן שאנו נפגשים, מתחדשות השיחות של מדינות ה-P5 1, ואני חושש שהם ממהרים אל מה שאני מחשיב כהסכם גרוע מאוד. איני רואה כל סיבה למהר אל הסכם, ובוודאי שלא אל הסכם רע שסולל את דרכה של איראן אל הפצצה, אך גם ממלאת את הכספות שלה בעשרות מיליארדים של דולרים כדי להמשיך בתוקפנות ברחבי המזרח התיכון וסביב גבולותיה של ישראל".



נתניהו הוסיף כי הוא חושב שחשוב להפעיל לחץ כדי להשיג הסכם טוב יותר – הסכם שמונע את שתי המלכודות הללו. "אני מאמין שזה הכרחי ודחוף ואפשרי לשתי המדינות שלנו", אמר.



לדבריו, המדינה האיסלאמית נמצאת בחדשות ופעולותיה הרצחניות מזעזעות. עם זאת, "ככל שהמדינה האיסלאמית מזעזעת, ברגע שאיראן, מדינת הטרור מספר אחת של זמננו תשיג נשק גרעיני, היא תהיה מסוכנת פי מאה, פי אלף, והרסנית יותר מהמדינה האיסלאמית".



"אני חושב שעלינו להתנגד הן למדינה האסלאמית והן לאיראן. אסור לנו לתת לאיראן דרך לנשק גרעיני ומיליארדים של דולרים לתוקפנות בגלל המדינה האסלאמית. יש להילחם במדינה האסלאמית, ויש לעצור את איראן", אמר .