עובדי הנמלים בחיפה ובאשדוד  החליטו להשבית את העבודה בנמלים ללא הגבלת זמן ולא לאפשר לראשי הוועדים להגיע לכל דיון משפטי שיתקיים בעניינם בימים הקרובים .

עובדי נמל חיפה לא התייצבו לדיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה שדן הלילה בבקשת ההנהלה להורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה. בדיון הלילי הורה השופט אלכס קוגן לעובדים לשוב לעבודה ב-4:30 לפנות בוקר אך העובדים התעלמו מההוראה.
 
העובדים אסרו על נציגיהם להשתתף בדיון ולכן נציגי הוועדים , יחד עם העובדים  החליטו להיעלם מהשטח . לדבריהם, צעדים אלה מתואמים לחלוטין יחד עם עובדי נמל אשדוד . נציגי שני הנמלים קיימו אמש דיון סוער עם יו"ר ההסתדרות , אבי נסנקורן .
בהודעה שהוציאו העובדים הם מאיימים: "הפעם אנחנו הולכים עם המאבק הזה עד הסוף  וללא הגבלת זמן . המדינה מורחת אותנו כבר שנתיים – שותים לנו את הדם בכפית. בתקופה זו בית הדין פרסם ארבעה פסקי דין שונים ובהם הוא הפציר בנציגי המדינה לנהל אתנו משא ומתן הן על עתיד התעסוקתי של העובדים והן על  ההשלכות העתידיות שיהיו לאחר הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד". 
העובדים חוששים מאוד כי ביטחונם התעסוקתי והחוסן הכלכלי של הנמלים הקיימים ייפגע לאחר הקמת הנמלים החדשים. בפועל , טוענים העובדים ,הממשלה מאיצה מאוד את נושא הקמת הנמלים החדשים אבל מזניחה את נושא עתיד הנמלים הקיימים. "ברור לחלוטין כי ישנה כאן יד מכוונת אשר מעוניינת להפוך את נמלי חיפה ואשדוד לנמלים נכים וחסרי פוטנציאל אל מול הנמלים החדשים שיוקמו", אמרו עובדי הנמלים .

עוד אומרים העובדים בנמל חיפה כי הם מאמינים שההסתדרות והעומד בראשו , אבי ניסנקורן ,לא יפקיר אותם: "אנחנו מאוד מאמינים בעבודה המאורגנת. אנחנו מנהלים מאבק צודק מאין כמוהו על זכויות העובדים , שנרמסים ברגל גסה מזה שנתיים. הפעם לא נאפשר לוועדי העובדים שלנו להישבר – והיה הנזק אשר יהיה. עד היום שמענו בקולם של נציגי העובדים , הלכנו ,יחד איתם ,לישיבות בבית הדין , שמענו מהם תוצאות על דיונים עקרים עם נציגי המדינה, ובתכלס – לא קורה כלום. המדינה מקדמת במרץ רב את הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד ואותנו  משאירים בצד . מהיום – הפסקנו להיות ילדים טובים".