גופתו של תלמיד ישיבות, צעיר כבן 20, שנכנס היום (חמישי) אל מאגר המים הסמוך לבית זית, אותרה ע"י צוותי החילוץ במקום.



צוותי החילוץ, הכיבוי והמשטרה, החלו לחפש אחר תלמיד הישיבה, שעל פי עדויות של עוברי אורח נכנס יחד עם קבוצת צעירים למאגר המים וככל הנראה טבע בבוץ. 



ככל שהזמן חלף, גבר החשש לגורלו של תלמיד הישיבה. סמוך לשעה 20.30, בתום כשעתיים של חיפושים, איתר הצוללן את גופת הנעדר בעומק של כשלושה מטרים והיא נמשתה מהמים.



דביר עדני, מתנדב מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בקבוצת תלמידי ישיבה מבוהלים שסיפרו כי חברם שנכנס לשחות במי המאגר לא הצליח לצאת וטבע בבוץ, יחידת הצוללנים של זק"א וצוותי כיבוי פעלו ממושכות עד לחילוץ גופתו, ולמרבה הצער הוא נמשה מהמים ללא רוח חיים ומותו נקבע בזירה".



עדני הוסיף כי "ראוי להימנע מכניסה למאגר בפרט בתקופה זו, בה חלק מהמאגר הופך לביצה וזוהי סכנת נפשות, זהירות תימנע אסונות מיותרים. לצערי גם בשנה שעברה הוזעקתי למקום למקרה דומה וכולי תקווה שזה המקרה האחרון".




החיפושים במאגר המים. צילום: כבאות ירושלים



צוותי חילוץ בפיקודו של מפקד היחידה המיוחדת לחילוצים בשירותי הכבאות בירושלים, דורון עדיקא, ביצעו את הסריקות באמצעות סירת גומי מעל פני המים. מתחת לפני המים החל פאראמדיק מד"א, פליקס לוטן, שהוא צוללן מתנדב, לסייע למחלצים בחיפושים מעמקי האגם, שעומקו הגיע לכשישה מטרים. החיפושים מעל ומתחת לפני המים היו יסודיים והמחפשים נעו בין גדות האגם, שהמרחק ביניהן כ-100 מטר, כאר היקפו הכולל של האגם כ-300 מטר. "פעלנו בשני מישורים, בניסיון לאתר את הבחור. התנאים לחיפושים היו קשים ביותר, בשל המים העכורים, הבוצה הרבה והפסולת במעמקי האגם", סיפר עדיקא.



עדיקא הוסיף: "לצערנו, פעמים רבות אנחנו נקראים לאירועים כאלו, שמסתיימים בנפגעים בנפש ופצועים וכל זאת, בגלל חוסר זהירות בכניסה למקווי מים לא מאושרים וכמובן בהתאם, ללא שירותי הצלה. אנחנו מבקשים מהציבור לא להתפתות גם בימים חמים ולא להיכנס למקומות לא מוכרזים שאין בהם שירותי הצלה. ההבדל בין מקומות מוכרזים ועם שירותי הצלה, לפעמים זה ההבדל בין חיים למוות".



צילום: כבאות ירושלים




זו אינה הפעם הראשונה בה צעיר מקפח את חייו בסכר בית זית. בפברואר 2014 טבע למוות בסכר צעיר כבן 22, בעת ששחה במקום. כזכור, בתחילת החודש אירע אסון טביעה נוסף במאגר מים, במאגר יתיר סמוך למושב חורה בנגב, כאשר צעיר בן 19 מהפזורה הבדואית טבע למוות.



צילום: כבאות ירושלים