רבים מאיתנו עסוקים כל חייהם בהתרשמות משונאי ישראל בעולם. זה עיסוק קל, אבל קל באותה מידה למצוא אוהבי ישראל בעולם. לצערי, אותם אנחנו לא מכירים מספיק, וגרוע מזה - אנחנו לא מכירים בהם. מישהו אוהב אותנו? זה בטוח יצור מוזר וחשוד, ובכל מקרה מיעוט שולי.



מיעוט שולי? בשבוע שעבר, סביב חג השבועות, הגיעו 4,000 נוצרים אוהבי ישראל לירושלים וגם טבלו במימיו החומים של הירדן. מדובר במאמיני תנועה אוונגליסטית (הם קרויים בשמות שונים, כגון פנטקוסטלים או כריזמטים) שהגיעו במסגרת תנועת העל Empowered21. האם זה היה בראש מהדורות החדשות? לא. בקושי ידיעות קטנות בקומץ כלי תקשורת. (״מעריב״ דווקא הצטיין בין שאר העיתונים. ידיעה מאת יאסר עוקבי התפרסמה בלוויית תמונות).



אכן, מדוע שיפרסמו סיפורים כאלה? מדובר בסך הכל בתנועה דתית, נוצרית, שעל פי הערכות יש לה 650 מיליון מאמינים ברחבי העולם. מה זה בשבילנו 650 מיליון אוהבי ישראל? והנה פרט מרתק: המשלחת הגדולה ביותר של אוהבי ישראל הגיעה ממדינה מוסלמית: אינדונזיה. 400 נוצרים. הישראלי שכבר שמע משהו על אוונגליסטים חושב שמדובר באמריקאים. למדתי שהתנועה צומחת בקצב הכי מהיר דווקא באפריקה ובדרום אמריקה, בארצות המזרח הרחוק ובסין.



בישראל גם קיימת נציגות קבועה של נוצרים אוהבי ישראל. יש להם משרדים בירושלים והם קרויים השגרירות הנוצרית הבינלאומית. גם עליהם שומעים הישראלים מעט מאוד, אף על פי שהם מייצגים מיליוני נוצרים, אשר מבטאים כך את תמיכתם בישראל. כדי להבין מעט יותר דיברתי עם דיוויד פרנסוס, מראשי השגרירות הנוצרית הבינלאומית.



שאלתי אותו האם אותם 4,000 נוצרים שהגיעו לישראל בשבוע שעבר באו רק ממניעי צליינות או כדי להביע תמיכה בישראל. הוא אמר לי שהמנהיגים שארגנו את הכנס, ורוב האוונגליסטים שבאו לארץ, הם בפירוש תומכי ישראל. הם היו כאן לחגוג את שבועות (פנטקוסט בלשונם), כי מבחינתם זהו חג משולש: גם היום שבו קמה הכנסייה שלהם, אבל גם היום שבו נולד עם ישראל במעמד מתן תורה, וגם התקופה שבה קמה מדינת ישראל.



הוא אומר לי: ״הישראלים צריכים להבין שאנחנו לא כמו הנצרות של הדורות הקודמים, שבה היהודים נחשבו למקוללים כי הם צלבו את ישו. הישראלים גם צריכים להבין שלא כל הנוצרים בעולם מאמינים באפיפיור. את השגרירות הנוצרית הקמנו בישראל לפני 35 שנה. למען העם היהודי. בתחילה נראינו בקרב חברינו כקומץ משוגעים על ישראל. היום הגענו למיינסטרים של הקהילה האוונגליסטית. הגענו ללב. ישראל היום היא העיקר. התמיכה בישראל גדולה וחשובה ביותר לאוונגליסטים והתנועה גדלה בקצב מהיר. חברים חדשים של ישראל נולדים כל יום. יש לנו סניפים ב־80 ארצות ובהן שבעה בעלות רוב מוסלמי. אנחנו לוחמים בכל מקום נגד תנועת החרם ונגד האנטישמיות, ואנחנו פרוסים ב־150 מדינות באמצעות תחנות רדיו וטלוויזיה וקבוצות באינטרנט״.



נוכח דברים אלה בוודאי תשאלו את עצמכם מיהו הנציג הרשמי של המדינה, שהגיע לברך את 4,000 הנוצרים אוהבי ישראל. הייתי שמח לדווח לכם, אבל ככל שביררתי ושאלתי לא שמעתי על אדם כזה.