בדצמבר האחרון ילדה השחקנית־דוגמנית בלייק לייבלי את בתה הבכורה.



מאז היא ובעלה, כוכב הקולנוע ובעלה לשעבר של סקרלט ג׳והנסון, ראיין ריינולדס, שיגעו את התקשורת בסירובם העיקש לגלות את שמה של בתם, כולל משחק ניחושים אינסופי בתוכניתו של דיוויד לטרמן. ״אלה החיים שלה״, הסבירה לייבלי את ההחלטה לא לחשוף את שמה של התינוקת. ״היא צריכה לקבל את הפרטיות שלה עד שתחליט לוותר עליה, בדיוק כמו שאני החלטתי ובעלי החליט״.



אחרי שלושה חודשים וחצי של פרטיות, אבא ריינולדס אישר את השם, שכבר דלף כמובן. ובכן, לבתם הבכורה של בלייק לייבלי וראיין ריינולדס קוראים שרלוט. סליחה, התבלבלתי. זה שמה של התינוקת של וויליאם וקייט. לבתם הבכורה של בלייק לייבלי וראיין ריינולדס קוראים ג'יימס. באמת. כמו ג'יימס בונד. או ג'יימס דין. או ג׳יימס בראון. כן, זה שם של בן והפעם לא התבלבלתי.



״זה שם משפחה״, הסבירה לייבלי את הבחירה המשונה בתוכנית הבוקר ״גוד מורנינג אמריקה״, ״ואני אהבתי את זה שיש לי שם של בן, אז רציתי להעביר את זה הלאה״. כשלאמא קוראים בלייק - כמו בלייק קרינגטון מ״שושלת״ - זה באמת לא צריך להפתיע.




מתוך סרטה החדש. צילום: יח"צ



לא צריכה לבחור


ובעודה מתמסרת לאמהות (״הנקה היא משרה מלאה״, אמרה לאחרונה בראיון, ״אני שואבת בזמן שאני נוהגת״), חזרה לייבלי לגזרתה הטרום־הריונית המהממת תוך 30 שניות. היא דגמנה אותה בשמלה אדומה צמודה ומפוארת של המעצבת מוניק לולייה בפרימיירה של הדרמה הרומנטית ״הסיפור של אדליין״ - סרטה החדש שעלה אצלנו בסוף השבוע האחרון.



הסיפור הפנטסטי של אדליין הוא אפילו יותר מוזר מלקרוא לילדה ג׳יימס. אדליין נולדה ב־1908 והופכת לבת אלמוות בעקבות תאונה שעברה, התוקעת אותה לנצח בגיל 29. אחרי שנים של חיי בדידות והסתגרות, מפחד שסודה יתגלה, היא פוגשת את הבחור שישנה את חייה. את הבחור הזה, אגב, מגלם מייקל הויסמן מ״משחקי הכס״ - סדרה שלייבלי מודה שהיא עוד לא ראתה, על אף שלל חבריה המכורים (״כולם אומרים לי שהם ישמחו לראות איתי את כל הפרקים של הסדרה שוב, בשבילי. אבל אני יודעת שהם רוצים לעשות את זה בשביל עצמם״).



ובאשר לגיבורת הסרט שנתקעת במשך שמונה עשורים בגיל 29, אמרה לייבלי בת ה־27 שהסיפור של אדליין, כמו גם הפיכתה לאמא, לימדו אותה לקבל את הגיל ואת העובדה שאנחנו מתבגרים. ״אנשים אובססיביים ליופי ונעורים, להיראות ולהרגיש צעירים לנצח״, אמרה, ״אבל תסתכלו על אישה שקיבלה בדיוק את זה: היא כלואה, זה טרגי להיות צעיר לנצח״.



זה אולי טרגי להיות צעיר לנצח, אבל זה בדיוק מה שמגזיני האופנה והנשים משדרים לנשים שהן צריכות לשאוף אליו. ״זה לא הוגן״, אמרה בראיון למגזין "Allure", שעל השער שלו היא מתנוססת החודש, כשנשאלה על הסטנדרטים הלא ריאליים שהתקשורת מציבה לנשים בעניין מראה, כמו גם בכל הקשור להריון, לידה וגידול ילדים. ״זה לא הוגן בעיני שנשים כל הזמן נשאלות איך הן השילו את המשקל שהן העלו בהריון ואז התקשורת מסובבת את זה כאילו זאת הדרך היחידה. או שהם גורמים לנשים להרגיש שהן חייבות להיניק ורק להיניק או שהן חייבות ללדת בדרך מסוימת ולא בדרך אחרת״.



לייבלי אולי לא חושבת שיש דרך אחת נכונה להיות אמא, אבל באופן אישי אין לה כוונה לבחור בין אמהות וקריירה. ״אני לא מאמינה שאני צריכה לבחור״, אמרה. ״מי אמר שאנחנו לא יכולות לעשות כל מה שאנחנו מחליטות לעשות? יכול להיות שלא תהיי הכי טובה בזה. יכול להיות שלא תהיי הכי מצליחה. אבל את יכולה לנסות. בשבילי זאת המשמעות של לעשות הכל -לא לתת לאף אחד להגיד לי ׳לא׳״. ולייבלי היא לא רק שחקנית ואמא, היא גם כוהנת לייף סטייל בהתהוות, שמתעלת את אהבתה לחולצות רקומות, עוגות תפוחים ונרות ריחניים במיזם העסקי שלה - אתר לייף סטייל בשם ״Preserve״, גרסה צעירה ואופנתית יותר של ״Goop״ של גווינת פאלטרו. ״האתר מתקשר עם כל כך הרבה מהאהבות האישיות שלי, אבל זה גם עסק שאני יכולה לשלוט בו״,אמרה. ״אם אני יכולה להצליח בזה, זה מעניק לי ביטחון כלכלי בשביל המשפחה שלי והילדים שלי. במקצוע שלי, משחק, אנשים שוכרים את שירותי. אני אוהבת את זה, אבל זה לא משהו שאני יכולה לשלוט בו״.