"אמל"ח רב מתוצרת ישראל נתפס בשגרירות הסעודית בצנעא, בירת תימן, לאחר שכוחות הביטחון שמאבטחים את השגרירות נכנעו בשבת למורדים החות'ים בתימן", כך נטען הבוקר (ראשון) בדיווח בלעדי של סוכנות הידיעות האיראנית "פארס".



מקורות חות'ים פרו-איראנים מסרו לסוכנות האיראנית, כי 40 מאבטחים של השגרירות נכנעו לכוחות התימנים, ואלו נכנסו למתחם השגרירות ומצאו שקיים "שיתוף פעולה ביטחוני בין הישות הישראלית וארצות הברית לבין המשטר הסעודי, כולל כמות גדולה של נשק ישראלי".



על פי הדיווח, הכוחות התימנים גילו מסמכים המצביעים על כך שוושינגטון מתכוונת להקים בסיס צבאי ליד מיצרי באב אל-מנדב, במטרה להגן על האינטרסים האיסטרטגיים שלהם ולהבטיח את ביטחונה של ישראל.



על פי הנטען, ממשלת ריאד גם ביקשה מישראל נשק חדיש ומתקדם, כדי לחמש את המיליציות הלוחמות בחות'ים בתימן ואת הכוחות הנאמנים לנשיא הנמלט עבד רבו מנסור האדי.



בדיווח של הסוכנות האיראנית נטען עוד, כי בחודש אפריל פקידים בכירים בתימן גילו ש"ממשלת ריאד השתמשה בנשק מתוצרת ישראל בהתקפות האווירית שלה על המדינה". לדברי קצין הצבא טאהר רסול זאדאמי, "הסעודים משתמשים בנשק ישראלי בפשיטותיהם על תימן".



במלחמה שמובילה סעודיה על החות'ים הפרו-איראנים בתימן נהרגו עד כה 4132 תימנים, בהם מאות נשים וילדים. איראן מובילה את הקו האנטי-סעודי וטוענת כי למרות טענותיה של ריאד שהיא מפציצה את עמדותיהם של לוחמי "אנסארוללה", המורדים החות'ים, מטוסי קרב סעודים "משטחים אזורי מגורים ותשתיות אזרחיות".