למוזיקאית יעל בורגר, ששחררה בסוף החודש אלבום ראשון, Yael - שמתוכו זלגו הסינגלים ,The Rage Dietn Killing Us, יש כבר בגיל 22 תפיסת עולם מוזיקלית עדכנית ומגובשת. תוסיפו לזה רקע של לימודי מוזיקה מגיל 4, שליטה בשלל כלי נגינה כפסנתר, תופים וסקסופון, לימודי ג׳אז בתלמה ילין, שליטה מושלמת באנגלית וקול מיוחד, ותבינו למה בורגר נחשבת להבטחה חמה.



בפברואר האחרון זכתה בורגר לחמם את הופעתה בישראל של הזמרת קליס, והסינגל שלה, Killing Us, שהקליפ שלו משודר ב-MTV, זכה ל־150 אלף צפיות בסאונדקלאוד. חוץ מהכישרון, מי שגם תרם כנראה למקום שבו היא נמצאת הוא אחיה, אמן הדאבסטפ די־ג׳יי אסף בורגר, שזוכה להצלחה עצומה, עובד צמוד עם מיילי סיירוס, והשנה נכנס היישר למקום ה־42 בדירוג העולמי הנחשק של ה"די ג׳יי מגזין".



מיד עם סיום השירות הצבאי שלה ("בצבא בחרתי במודע לא לעסוק במוזיקה ולא רציתי לשרת בלהקה צבאית"), היא טסה לאח, המתגורר, כיאה למצליחנים, בהוליווד הילס, הסתופפה יחד איתו בפסטיבלים ובמסיבות נוצצות שהוא מוזמן לנגן בהם, ונחשפה כבר בתחילת הקריירה המוזיקלית שלה לפיק המאיים של התעשייה. "כשאחי התחיל להתפוצץ בכל העולם, אני עוד הייתי עמוק בצבא, ורק כשהגעתי לשם ונכנסתי עמוק לקרביים של התעשייה והאולפנים הכי גדולים של לוס אנג׳לס, קלטתי את ממדי ההצלחה. לשבת עם אנשים שמקליטים ומפיקים לאמנים כמו מיילי סיירוס ובריטני ספירס, או לצאת איתו לטור הופעות באוסטרליה, פתאום אתה פוגש אמנים ענקיים מתחום המוזיקה האלקטרונית כמו סטיב איוקי, או אמנים כמו פרודיג׳י, אלי גולדינג או ריטה אורה, ואז אתה אומר לעצמך, 'זה גם מה שאני רוצה'", משחזרת בורגר את התהליך.



בורגר האח, המוכר יותר בשם הבמה שלו Borgore, משלב בכישרון רב בין מטאל ודאבסטפ, ולפני שכבש עולם והקים לייבל משל עצמו, הוא היה מתופף בלהקת המטאל הישראלית Shabira. מופע סטרפטיז מאולתר אחד שביצעה ידידתו הקרובה סיירוס על סט הצילומים של הקליפ שהפיק לה הקפיץ בין לילה את מניותיו, והוא סומן כדבר החם של הסצנה בהוליווד.



חודשיים גדושים היא הייתה צמודה לאחיה במסע ברחבי אוסטרליה, ובכמה מאירועי המוזיקה הנחשבים בעולם. אחרי החזרה לארץ טסה לבורמה, ועל גדת אגם פסטורלי במיוחד היא חיברה את השיר הראשון שלה. "אם הייתי יכולה, הייתי מצלמת את כל הקליפים שלי בבורמה המדהימה", היא מסכמת. מאז הספיקה לשחרר כמה סינגלים, להופיע בכמה פסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים, כשמגזין מוזיקה קנדי הכתיר אותה ואת אחיה כאחת משש המשפחות הכי מוכשרות בזרם המוזיקה EBM (ר"ת: Electronic Body Music) בעולם. ובדומה לסצנת ה-EBM, המשלבת אלמנטים של מוזיקת דאנס ואינדסטריאל, לצד מוטיבים של סינתפופ ורוק גותי, גם במוזיקה של בורגר, שכל כולה באנגלית, יש שילוב בין מקורות גרוביים, אלקטרוניים וג׳אז מודרני, המרבה לעשות שימוש במקצבי סווינג.



"שמעתי והתאמנתי הרבה על ג'אז, איך להיות זמרת ג'אז, ואיך הוגים כל דבר. אף פעם לא הייתי חזקה במוזיקה ישראלית, ותמיד שמעתי מוזיקה באנגלית שמגיעה מחו"ל. יש כאן מוזיקאים מעולים, אבל לא מעט מהיצירה המקומית לא מעודכנת. אני חושבת שהאמנים כאן צריכים להעז ולפרוץ החוצה. אנחנו חיים בדור שהכול כבר מאוד בינלאומי. כולם מדברים אנגלית, והכל מאוד מחובר - בטוויטר, בפייסבוק ובאינסטגרם", מוסיפה בורגר.



דווקא האח המצליחן ניסה לא פעם לגונן על אחותו הצעירה מאכזריותה של התעשייה, והציע לה להתחיל בעברית, ובקטן. "אמרתי לו, אין מצב אחרי כל מה שראיתי וחוויתי בחו"ל", היא מספרת. "זה מאוד טבעי שאני מסמנת גבוה וארצה לפרוץ לחו"ל. תמיד היה לי חשוב לעשות דברים עדכניים, ואני תמיד שרה כדי להגיד משהו".



וראו זה פלא, למרות ההתאנגלזות, לא רק גלגלצ חיבק אותה בחום - גם תחנות רדיו אזוריות כמו תחנת הרדיו של דימונה קיבלו אותה בחום ובפרגון.