ח"כ אברהם נגוסה (ליכוד) עשה אתמול היסטוריה. החל מאתמול הוא עומד בראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת. בכך נקבע כי לראשונה מאז הוקמה לפני כשלושים וחמש שנה, יעמוד בראשה חבר כנסת מיוצאי אתיופיה.



נגוסה הגיע אתמול שבו אושרה בחירתו היישר מנמל התעופה בן גוריון, לאחר ששב ממצעד ההזדהות עם ישראל בניו יורק, שבו השתתף עם משלחת של חברי כנסת. נגוסה אמר עם בחירתו כי הוא יטפל בעידוד העלייה מכל ארצות הגולה, בפתרון בעיות עולים ובשילוב העולים בחברה הישראלית.



יו"ר הועדה המסדרת של הכנסת, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי הזכיר כי אמו, ח"כ גאולה כהן יזמה את הקמת וועדת הקליטה, בתקופת המאבק לפתיחת שערי העלייה מברית המועצות, "והיום מצטרף אל יושבי הראש שלה שפעלו כה רבות במשך השנים, אברהם נגוסה, המשקף בחייו את העלייה והקליטה גם יחד".



יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, הוסיף: "ביקורי הראשון במשכן הכנסת, היה בוועדה הזו, בדיון על מצב מסורבי העלייה בברית המועצות. לרבים מאיתנו תחושות מיוחדות כלפי ועדה זו, ונוכחות השרים הרבה מעידה על כך. אברהם נגוסה הוא אדם נמרץ ויעזור לאלפי עולים חדשים להגשים את חלומם – כפי שהוא עצמו עשה".



שר העלייה והקליטה זאב אלקין הודה כי הוא מתרגש מאוד מהמעמד כיוון שלפני עשר שנים "עשינו בוועדה זו את צעדינו הראשונים בבניין, וכבר אז היה אברהם נגוסה פעיל מאד. הערב הזה הוא סגירת מעגל, כיוון שהמדינה הזו קמה לצורך קליטת עולים חדשים, ולא נרשמו מאבקי קואליציה ואופוזיציה בנושאים הללו – אלא כולם נאבקו יחד למען המטרה המשותפת: הבאת כמה-שיותר יהודים לארץ.



השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ציין בפני נגוסה כי "הייתה לי את הזכות ללמוד ממך את נושאי עידוד העלייה ופתרון בעיות העולים, והמינוי שלך לתפקיד הוא מקצועי ביותר".



שר המדע והטכנולוגיה ובעצמו יו"ר הועדה לשעבר, דני דנון הוסיף כי מדובר ב"גאוה גדולה לליכוד ולכנסת כשאתה מתמנה לתפקיד, אחרי המסירות וההתמדה שלך לתפקיד, כשהגעת – לפני כולם - לכל הישיבות ולכל הסיורים".



שר התיירות יריב לוין אמר לנגוסה כי "עשית דרך מדהימה, וכל ההישגים שהגעת אליהם למרות כל הקשיים – מרשימים ביותר. לשמר את הקשר עם העם היהודי הוא אתגר אדיר, ויש לנו עתה חלון הזדמנויות לקליטת עולים רבים ממדינות המערב ומאוקראינה.