הכנסת מסרבת לקיים דיון בנושא "48 שנים למלחמת ששת הימים". ביום שישי יצויין יום השנה ה-48 לפרוץ המלחמה, ב-5 ליוני 67'. לרגל התאריך ההיסטורי הגישו שני חברי כנסת, עיסאווי פריג' (מרצ) ועאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) בקשה דחופה לנשיאות הכנסת לדון בנושא במליאה. בדיון בנשיאות הכנסת, המורכבת מיו"ר הכנסת וסגניו, הוחלט שלא לאשר את הדיון. הבוקר (שלישי) הגישו השניים ערעור לוועדת הכנסת, שבתום דיון סוער, החליטה ללכת בעקבות נשיאות הכנסת ולא לאפשר את קיום הדיון במליאה. 

ח"כ פריג' אמר בדיון: "הכנסת מתעלמת ממציאות של 48 שנות כיבוש". ח"כ מיקי זהר קטע אותו ואמר: "לא היה פה שום כיבוש והנושא הזה לא דחוף. במלחמת ששת הימים קיבלנו את מה ששלנו. חזרנו הביתה". פריג': "אתם טומנים את הראש בחול. מאז ששת הימים הכיבוש משפיע על חיינו. אנחנו מדברים כל הזמן על החרמות ועל פיפ"א ומתעלמים מהסיבות להן: הכיבוש של 67'. אתם מתנהגים כבת יענה. כל הפרלמנטים בעולם דנים בכיבוש ורק הכנסת מתעלמת ממנו, אבל הוא ימשיך לרדוף אותמנו. האם יש נושא חשוב מזה?".
ח"כ תומא סלימאן אמרה: "השבוע מציינים 48 שנים למלחמת 67'. אתם רוצים ליצור מציאות מדומה כאילו הכל כאן טוב. הציבור היהודי והפלסטיני לא יאהב את זה שהכנסת מתעלמת ממציאות מתמשכת של כיבוש ושפיכות דמים". 

במהלך הדיון הטיח חבר הכנסת אורן חזן כלפי ח"כ תומא סלימאן: "את מדברת שטויות". יו"ר ועדת הכנסת החדש, ח"כ דוד ביטן מהליכוד העיר לו ואמר: "לא מדברים ככה אל חברי כנסת חדשים".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יצחק וקנין, שישב בנשיאות בעת קבלת ההחלטה, הגן עליה. בתחילה נתן נימוק טכני לפיו הנשיאות אישרה חמש הצעות אחרות ולא אישרה את שתי ההצעות הנ"ל, אולם הוסיף: "אתם מדברים על כיבוש, כיבוש, כיבוש. זה נושא שאין לו אחיזה במציאות". 
ח"כ זהר שיבח את הנשיאות ואמר לשני חברי הכנסת הערבים: "אין לנושא שום חשיבות על סדר היום הציבורי. אני מציע לכם לקדם דיונים על שלום ודו קיום", והוסיף: "תשכחו משתי מדינות. תהיה רק מדינה אחת - מדינת ישראל".
בתום הדיון נערכה הצבעה שבעקבותיה נדחה הערעור על הסף. רק שלושה חברי כנסת תמכו בהצעה, בהם יוסי יונה ואיילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני. "ההצבעה שלי היא לא בעד הכיבוש אלא בעד הדיון", הסביר יונה.