יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, מתח ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "נתניהו צופה מהצד במגמות החרם על ישראל. הוא שוכח שהוא ראש ממשלה שצריך לרדת למגרש ולשחק, ליזום ולהבקיע".

הרצוג הוסיף וכתב: "במקום לפעול באופן יזום וחזק נגד יוזמות ההחרם יחד עם ידידותינו בעולם הוא צועק מהיציע, מקלל את השופט והשחקנים, מאשים את הדשא והתאורה ולא מבין למה הקבוצה לא מנצחת".
הרצוג קרא לנתניהו למנות בדחיפות שר חוץ במשרה מלאה: "ביטולי הופעות, חרם כלכלי, חרם אקדמאי, הסאגה שהתרחשה בפיפ"א בסוף השבוע הן רק חלק מהדוגמאות למלחמה הקשה אותה מנהלת ישראל ברגעים אלה בזירה הבינלאומית".

"ראש ממשלה צריך לתת מתווה"
הרצוג תקף את נתניהו וכתב: "הפחדנות והמסכנות אינן, ולא היו אף פעם דרכי פעולה אמיתיות, הן מפלטו של הטוקבקיסט או הפרשן, זאת לא מנהיגות ולא אחריות".

עוד כתב הרצוג כי "נתניהו כותב סטטוסים מעוררי הזדהות ואומר מילים קשות על כל העולם אבל זה לא תפקידו של ראש ממשלה. ראש ממשלה צריך לתת מתווה, להציג תוכניות ברורות, לשנות מציאות ולעצב אותה.ראש ממשלה לא יכול להיבהל ולצעוק גוואעלד בגלל כל יוזמה הזויה של שונאי ישראל".
בדרישה לפעולה אמר הרצוג: "את הלגיטימיות של מדינת ישראל אסור לאף אחד לערער או לתקוף וכדי לעצור את המתקפות המכוערות נתניהו חייב לפעול בדחיפות, לייצר שינוי עמוק במדיניות החוץ הישראלית, להציג לעולם יוזמות מדיניות ולהוציא את ישראל מהפינה המסוכנת אליה אנחנו נדחקים עוד ועוד בכל יום שעובר".