שבוע הספר העברי ה-54 , שנפתח היום ויסתיים בסוף השבוע הבא, ב-13 ביוני, מתקיים זו השנה השנייה להחלתו של "החוק להגנת הספרות והספרים", שנכנס לתוקפו בתחילת 2014 .

עבור חובבי הקריאה שיבקרו בירידי הספרים ברחבי הארץ זו תהיה הפעם היחידה בשנה שבה יוכלו לרכוש בהנחה ספרים חדשים שמחירם מוגן בחוק.
 
אירועי שבוע הספר בתל אביב יציעו למשך עשרה ימים את חנות הספרים הגדולה בישראל, שבה אפשר יהיה למצוא אלפי כותרים חדשים ורבי מכר, לצד ספרים שכבר מזמן לא נמצאים על מדפי הרשתות הגדולות. זה גם השבוע של התאחדות הוצאות הספרים בישראל, במיוחד של הוצאות הספריות הקטנות ואף הזעירות.
 
בכיכר רבין בתל אביב יוצב השנה לראשונה "קיר ציטטות נעלם" – גריד עשוי עץ ופלסטיק של מדפים קטנים, ועליהם מונחים לוחות עץ קטנים נשלפים. על לוחות העץ מופיעות ציטטות של סופרים, משוררים והוגים גרמנים ועברים בארבע שפות (עברית, ערבית, אנגלית וגרמנית), וציבור המבקרים והקוראים יוזמן לקחת אותם ולשמור לעצמו, עד "להיעלמות" הקיר לקראת סיום האירועים.
 

"שבוע הספר העברי אינו רק הזדמנות ליהנות מהנחות וממבצעים על מגוון הספרים בדוכנים, אלא גם חג אמיתי לאוהבי הספר", מבהיר אמנון בן שמואל, מנכ"ל התאחדות הוצאות ספרים בישראל, "האפשרות לסייר בין הדוכנים הרבים, לפגוש את הסופרים החותמים בדוכני ההוצאות, לעיין בספרים שכבר מזמן אינם נמצאים על מדפי החנויות, לשבת עם הילדים וליהנות מהצגות ילדים אהובות - זו המשמעות האמיתית של היריד הוותיק והאהוב הזה".
 
בירושלים יתקיים יריד הספרים ברחבת "התחנה הראשונה", והשנה יוכלו הבאים ליהנות לראשונה ממופעי מוסיקה המתקיימים במסגרת פסטיבל ישראל. במהלך היומיים הראשונים של היריד צפויות גם הפעלות מוזיקליות והצגות לילדים. 
לקראת אירועי שבוע הספר העברי 2015 פרסמה התאחדות הוצאות הספרים בישראל את רשימת הספרים שזכו בפרסי "ספר הזהב", "ספר הפלטינה" ו"ספר היהלום". באות "ספר הזהב" המוענק הן למחבר והן להוצאת הספרים על מכירת למעלה מ־ 20 אלף עותקים, זכו השנה 18 ספרים, בהם "בעלת הבית" של נועה ידלין, "הבשורה על פי יהודה" של עמוס עוז ו"מחשבות לעת לילה" של חיים שפירא.
 
באות "ספר הפלטינה", המוענק למחבר ולהוצאת הספרים על מכירת ספר מעל ל־ 40 אלף עותקים, זכו ארבעה ספרים, בהם "הרפתקאות דוד אריה ביערות הסערה" של ינץ לוי ו"וניל על המצח ותות על האף" של מאיר שלו. באות "ספר היהלום" זכה הספר "אות מאבשלום" של נאוה מקמל־עתיר על מכירת יותר מ־ 100 אלף עותקים.
 
"אני חושבת שהספר הצליח כי יש בארץ געגוע לדמויות גדולות מהחיים, מיתוסים", אמרה מקמל־עתיר ל"מעריב־אונליין", "יש התרפקות על הנוסטלגיה. נראה שגם אחרי יותר מ-90 שנה, הסיפור של אבשלום עדיין מעורר סקרנות".

"חוק הספרים מעציב אותי", הוסיפה מקמל־עמית, "משום שכסופרת וגם כאם לילדים אני מעדיפה שילד ייכנס לחנות ספרים וייצא עם הרבה יותר ספרים. זה יותר חשוב לי מהעניין הכספי. אני מסתובבת בארץ ורואה ילדים שהוריהם לא יכולים לקנות להם ספרים. חוק הסופרים בעצם רוקן את המדף שלהם".