"זה לא פוליטיקלי קורט להיות אנטישמי אבל זה סופר אין להיות אנטי ישראלי", כך אמרה שרת המשפטים, איילת שקד, בדיון סוער במליאת הכנסת על BDS, תנועת החרם נגד מדינת ישראל. 
השרה שקד אמרה: "מחרימי ישראל אינם חותרים לחלוקת ארץ ישראל אלא למחיקת מדינת ישראל". לדבריה "מתנהל כיום קמפיין דה לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, שמטרתו לא רק להשפיע על מדיניות כזאת או אחרת אלא להשחיר את מדינת ישראל לפגוע באינטרסים החיוניים שלה ובסופו של דבר לחסל את ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית".
שקד הזכירה כי התאחדות הסטודנטים הארציה בבריטיה שהצטרפה  לחרם על מדינת ישראל סרב להחרים את דאעש וטענה כי הקמפיין מבוסס על "דיס אינפורמציה ועל שקרים". 

"המחרימים לא מדברים על יהודה ושומרון אלא על קיומה של ישראל, מדובר על אנטישמיות בגלימה חדשה, אבל עם אותם תסמינים של אנטישמיות. במאה הקודמת עשו דה לגיטימציה ליהודים, היום עושים דה לגיטיצמיה נגד ישראל", אמרה שקד.
שרת החוץ הוסיפה כי "בסוריה נשחטים מאות אלפי ילדים, נשים וגברים והעולם שותק. במדינות ערב מסביבנו נשים נאנסות, ראשים נערפים, והעולם שותק. באיראן מוציאים להורג הומואים והעולם שותק".
לדברי שקד, הפתרון למלחמה בתנועת החרם BDS היא להחרמים בחזרה. "צריך להפסיק לקיים איתם קשרים או לשתף איתם פעולה. מדובר בארגונים פרו פלסטיניים קיקיוניים ואותם צריך להחרים".
השרה הוסיפה כי "יש חיבור בין אנשיטמיות קלאסית לבין האסלאם הקיצוני שחודר למדינות אירופה לבין נאיביוצת פשוטה". דבריה של השרה הופרעו ללא הרף לקריאות ביניים של חברת הכנסת מיכל רוזין וח"כ עיסאווי פריג ממרצ.

"הנרטיב שלכם שקרני, עלוב והמבוסס על פעולות טרור"



לאחר דבריה של שקד, עלה לדוכן השר אופיר אקוניס שאמר: "הבעיה של תנועת החרם היא לא קרני שומרון, אלא תל אביב, לא אריאל, אלא חיפה. הוויכוח הוא על שאלות היסוד". 
דבריו שוסעו בקריאות ביניים ע"י חברי כנסת ממרצ ומהרשימה המשותפת. השר אקוניס קרא לעבר חברי הכנסת הערביים: "כל הנרטיב שלכם הוא ברברי, שקרני, טרוריסטי ועלוב". לאחר שהח"כ באסל גטאס קרא לעברו שקרן, חבר הכנסת אוסמה סעאדה אמר: "אתה מסית נגד ציבור שלם", אקוניס השיב: "הנרטיב שלכם שקרני ועלוב, המבוסס על פעולות טרור עוד לפני שחייל ישראלי אחד שחרר את יהודה ושומרון, הגולן ואת ירושלים בירתנו".
ח"כ אחמד טיבי קרא לעברו: "אתה עוד תלך לאו"ם", בתגובה לכך אמר: "אתה תלך לקבר ערפאת, הארכי-טרוריסט הגדול ביותר ואני אלך לאו"ם. אתה שקרן גדול. אני מעולם לא הייתי יועצו של טרוריסט כמו ערפאת, אתה כן".

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) אמר בדיון: "אין שום כיבוש, הכבושים היחידים שאני מכיר הם המלפפונים אצלי במקרר. אחר כך הוסיף: "ארץ ישראל לעם ישראל ולא לישמעאל. הוא הציע לח"כים הערבים: "אם לא מוצא חן בעיניכם לכו לכהן בפרלמנט ברמאללה". 
 
חבר הכנסת אוסמה סעאדה אמר: "לא יעזור לכם בית דין, הסנקציות ימשיכו כל עוד יימשך הכיבוש הישראלי בגבולות 67 ולא יעזרו ההסתות וסילוף העובדות של שרת המשפטים ושל השגריר החדש באו"ם, אופיר אקוניס, שמתרגל כאן את הג'וב החדש".