חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו. לישראל, השיקה היום (רביעי) את מאזדה 2 החדשה בישראל, ואת גרסת הסדאן (4 דלתות) שלה שתיקרא מאזדה 2 'דמיו'.



2 היא מכונית סופר-מיני שמתמודדת בפלח השוק השני בגודלו בישראל ובעבר הייתה אחת המכוניות היותר נמכרות בו.


בחמש השנים האחרונות נשלט פלח שוק זה על-ידי הקוריאניות – במיוחד יונדאי i20 וגם קיה ריו, אולם במאזדה מאמינים שיצליחו להשיב עטרה ליושנה באמצעות העלאת רף האבזור ומיצוב המכונית כיקרה ונחשקת יותר.



ואכן, החידוש החשוב ביותר, על גבול ההפתעה, שמוצג עם 2 החדשה הוא האפשרות לרמת גימור ואבזור מאד גבוהה – עם מספר התוספות הגדול ביותר בפלח השוק הרלבנטי.



גרסת 'פיור וויט' (pure white), שהיא הגרסה המאובזרת והיקרה ביותר, מוצעת – לראשונה בסגמנט כאמור – עם ריפודים ודיפונים עשויים מעור, מסך מגע גדול עם מערכת הפעלה בעברית, מערכת התראת התנגשות ובלימת חרום במהירויות עירוניות, מערכת התראה מפני כניסה לנתיב חסום, פנסי LED לתאורת יום קבועה, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש, מצלמת רוורס ועוד.



מכונית בתצורה כזאת עולה 115,000 ש"ח – כ-15-20 אלף ש"ח יותר ממחירי מכוניות הסופר-מיני הבסיסיות והלא מאובזרות.



בכ-2,000 ש"ח פחות אפשר לקבל את אותה המכונית ללא ריפודי ודיפוני עור, ואילו תמורת 106,000 ש"ח אפשר לקבל את מאזדה 2 החדשה ברמת אבזור מכובדת, כולל מגוון מערכות הבטיחות שברובן עדיין נדירות למדי בקטגוריה זאת, אבל ללא מספר פריטים כגון התראת נתיב נסיעה חסום, שמשות אחוריות כהות, ובקרי החלפת הילוכים מאחורי ההגה ועם חישוקים בקוטר 15 במקום 16 אינטש.



גרסת הבסיס מופחתת האבזור של מאזדה 2 עולה 100,000 ש"ח, כלומר שזאת בפירוש לא אחת המכוניות הזולות בפלח השוק שלה – אולם זהו חלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח שנועד למצב את מאזדה בכלל כמותג יותר יקר ממותגי הבסיס.


במקביל לגרסת החמש דלתות, אשר מונעת באמצעות מנוע בנפח 1.5 ליטר שמספק 111 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 6 יחסי העברה, מוצעת גם גרסת סדאן (4 דלתות) אשר תיבדל ממכונית ההאצ'בק ותיקרא מאזדה 2 'דמיו'.


דמיו מתמודדת מול מכוניות שקולות לה כמו יונדאי i25 אקסנט, וגם מול מכוניות מעט גדולות ממנה כמו סקודה ראפיד או פיז'ו 301, וגם כאן ה"קלף" של מאזה הוא רמת אבזור גבוהה במיוחד.



גרסת הסדאן, 'דמיו', עולה 112 אלף שח לגרסת הבסיס, ו-120,000 שח לגרסה המאובזרת באופן דומה לרמת האבזור הגבוהה של גרסת ההאצ'בק.



מבחן דרכים ראשון למאזדה 2 החדשה ומתחרותיה הבולטות יפורסם ביום שישי הקרוב ב"מעריב סופהשבוע".