לפחות שתי רקטות נורו הערב (רביעי) לעבר יישובי עוטף עזה, כנראה לעבר שטחים פתוחים.  מגורמים במערכת הביטחון נמסר כי אין נזק ונפגעים מהירי.



קודם לכן נשמעו אזעקות צבע אדום בכמה מיישובי עוטף עזה, ביניהם אשקלון ונתיבות. אזרחים בדרום  דיווחו על הדי פיצוצים ותנועה ערה של מטוסים. 



בשלב זה לא אותרו נפילות בשתי הגזרות.כאשר כוחות של משטרת המחוז הדרומי מבצעים סריקות לאיתורן.  דיווחים מרצועת עזה מאשרים כי  לפחות טיל אחד שוגר מצפון הרצועה, כשמדובר ככל הנראה, בירי של ארגון דאעש. 




רקטה שנפלה בעבר ביישובי אשכול . צילום: רויטרס 


מפיקוד העורף נמסר כי האזעקות נשמעו באשקלון, יישובי המועצה האזורית שדות נגב, בנתיבות וביישובי המועצה האזורית בני שמעון. בפיקוד העורף אף הוסיפו כי "אנו מרעננים את ההנחיות - בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו 10 דקות".



הרצוג: "החמאס אחראי,  יש לתקוף בכל החומרה והכח" 

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיב בחריפות לחידוש הירי ואמר: "אסור לתת לירי להימשך, בטרור צריך להכות בכל הכוח ולא להסתפק בהפגזת כמה דיונות, אחרת ניפגש כל קיץ במלחמות ללא תכלית במקום בבריכת השחייה". 



עוד הוא הוסיף: "העובדה כי מבצע 'צוק איתן' הסתיים מבלי שהושג מהלך מדיני זוהי טעות אסטרטגית המחייבת תיקון. יש לייצר מנגנון מדיני שכולל את ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות ערב המתונות שמהותו התניה ברורה כך שלא יתקיים שיקום עזה מבלי שיתקיים פירוז עזה".



יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר האופוזיציה, הגיב גם הוא לירי מרצועת עזה: "אני מחזק הלילה את תושבי הדרום כולו. את מקורות הירי והאויבים של ישראל יש לתקוף בכל החומרה והכח. אני רואה בחמאס אחראי באופן מלא לכל אירוע ברצועה ומזכיר כי בנושא שמירה על ביטחון אזרחינו אין אף מנהיג ישראלי שיירתע מהפעלת כל הכח הנידרש".



תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, הגיב גם הוא לירי שחודש בערב לעבר ישובי הדרום: "אנו נמצאים לקראת הקיץ ושוב מוצאים את עצמנו מתמודדים עם אזעקות ונפילות בשטחנו". 



הוא הוסיף: "אנו דורשים מהצבא ומהמדינה להגיב בחומרה לכל ירי, כדי לשמור על בטחון תושבי עוטף עזה והדרום כולו ולאפשר גם לילדנו חופשת קיץ מהנה. כרגע עדיין לא ידוע לנו על ההנחיות למחר, אנו נקבל החלטה על פי ההתפתחויות הלילה והערכות המצב".



דאעש איים בעבר על חמאס: "שחררו את העצורים או שנירה לעבר ישראל"


כזכור, בשבוע שעבר בוצע ירי של רקטה לעבר אזור גן יבנה. גורמים פלסטינים העריכו, כי הארגון הסלפי המקורב למדינה האסלאמית, דאעש, הוא שעומד מאחורי ירי הטיל. על פי ההערכה, ירי הטיל נועד לנקום בחמאס, על רקע גל המעצרים שביצע בקרב אנשי הארגון הקיצוני, שכללו גם הריסת המסגד של אנשי הארגון.
בחודשים האחרונים חמאס מתאמן על שיגורים לעבר הים וביום העצמאות אף היה ניסיון שיגור לעבר ישראל. גורמים במערכת הביטחון אמרו כבר בעבר כי הם רואים בחמאס אחראי לירי מהרצועה.