בצבא לא לוקחים סיכונים:  יממה לאחר השיגור של הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה, צה"ל פרס צה"ל סוללות של מערכת כיפת ברזל בדרום, כאשר סוללה אחת נפרסה באשדוד ואחת נוספת בעיר  נתיבות. 



 שר הבטחון משה (בוגי) יעלון הגיב השבוע על ירי הרקטות לעבר הנגב ואמר : "צה"ל תקף מטרות טרור של חמאס ברצועה. גם אם היורים לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו".

יעלון הזהיר כי "אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל ולא נסכים לחזרה למציאות של טפטופי ירי". עוד אמר יעלון בנושא: "אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי הדרום ואזרחי ישראל".

ביום שלישי השבוע, נורו שתי רקטות  מרצועת עזה לשטחי ישראל. לאחר הירי נטל ארגון סלפי קיצוני, המזוהה עם ארגון דאעש, המכונה "גדודי עומאר" אחריות על ירי הרקטות. בהודעה שהעלה לרשת החברתית טוויטר ציין הארגון כי "אנו נמשיך את הג'יהאד שלנו נגד היהודים אויבי האל, ואיש לא יוכל להרתיע אותנו". 


 הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים.  מפיקוד העורף נמסר כי האזעקות נשמעו באשקלון, יישובי המועצה האזורית שדות נגב, בנתיבות וביישובי המועצה האזורית בני שמעון. בפיקוד העורף אף הוסיפו כי "אנו מרעננים את ההנחיות - בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו 10 דקות".