בשעה שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם עשרות חברי מרכז ליכוד במטרה לשכנע אותם לתמוך בעמדתו בסוגיית קביעת הרשימה לכנסת, התכנסו כ-50 ראשי סניפים של הליכוד, בראשות ח"כ דודי אמסלם  ויו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי, כדי לתמוך בהצעה הנגדית ולהחזיר את הכח לחברי המרכז, וכדי תמוך בדרישתם להפקיד בידיהם את בחירת רשימת  המפלגה לכנסת. 



אמסלם תקף באירוע את ראשי המפלגה ואמר: "הגיע הזמן שקברניטי המפלגה יגיעו לסניפים ולא רק לאולפנים.  חברי המרכז הם הברומטר שלנו ומי כמוהם מבינים ומכירים את השטח שמעניק לנו כבר ארבעה עשורים את הזכות להנהיג את המדינה". 




"להחזיר את הליכוד לליכודניקים". אמסלם (מימין) ושמחי


אמסלם הדגיש כי לא מדובר בצעד המכוון נגד נתניהו: "מנסים לצייר את המאבק הצודק הזה כמשהו אישי נגד יו"ר התנועה בנימין נתניהו ואני רוצה לומר כאן לכולם, תפסיקו להכפיש ולחפש מריבות מיותרות. לכולנו יש הערכה גדולה לראש הממשלה על תרומתו הגדולה למדינה וגם למפלגה. בנושא השיטה הוא טועה ואנחנו כאן כדי לתקן אותו. מדובר כאן בטובת התנועה נטו". 



"להחיות את הליכוד מחדש ולהחזיר את הליכוד לליכודניקים" 


אמסלם פנה לראשי הסניפים ושיבח אותם: "זה הזמן להצדיע לחברי המרכז ולהוקיר אותם על האהבה והנתינה העצומה שלהם למפלגה ולמדינה. ההגעה המרשימה של ראשי הסניפים לכאן הערב, מוכיחה מעל לכל ספק, את הרצון העז לשנות ובעיקר להחיות את הליכוד מחדש ולהחזיר את הליכוד לליכודניקים". 



הוא הדגיש כי "אנחנו כאן כדי לשנות את שיטת הבחירות ולהחזיר לחברי המרכז את האפשרות לבחור את כל הנציגים של הליכוד כבר בכנסת הבאה. אין פשרות ואין דחיות, אני מציע לראש הממשלה לאמץ ולהוביל את השיטה ביחד איתנו ולנצח למען המפלגה ולמען מדינתנו היקרה".



גם שמחי היה נחרץ בדעתו ביחס לשינוי השיטה ואמר:  "אין פשרה. המטה המשותף של הפורום החברתי של ההסתדרות הלאומית ימשיך לפעול עד לקבלת ההחלטה שתוביל לנקות את הליכוד מקבוצות אינטרסנטיות שנכנסו לתנועה, למרות שאינן מאמינות  בדרך הליכוד".