ועד הרשויות ביישובים הדרוזים והצ'רקסים הכריז על שביתה כללית במגזר שתתקיים מחר, כולל השבתה מלאה של מערכת החינוך במסגרת אירועי "יום הזעם". לדבריהם ההשבתה תתקיים במחאה על קיפוח מתמשך של הדרוזים והצ'רקסים ועל כוונת הממשלה לאשר מחר תכנית חומש מקוצצת, בניגוד לסיכומים שהושגו בעבר עם ועד ראשי המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות.
ג'בר חמוד, יו"ר מועצת סג'ורו ויו"ר פורום ראשי המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות אמר: "אנחנו לא נסכים שיתייחסו אלינו כאל אזרחים מסוג ד', לא ניתן שיהפכו אותנו לצד"ל ב'. לא נסכים שיגידו 'הדרוזי עשה את שלו והדרוזי יכול ללכת הביתה'".

"נמאס לנו שתקציב המדינה לדרוזים הוא אפס"
חמוד הביע את חששותיו ואמר: "אני חושש מאוד שבגלל האווירה הסוערת בקרב בני העדה, ההפגנה מחר עלולה לצאת מכלל שליטה, האווירה היא חמה וקשה. מחר היינו אמורים לקיים את יום החייל הדרוזי. אך במקום זאת החלטנו לקיים את יום הזעם".

"נמאס לנו מקיפוח בתחום התקציבים. נמאס לנו שחיילים משוחררים, דרוזים וצ'קרסים, קיבלו אפס קרקעות לבנייה. נמאס לנו שתקציב המדינה לדרוזים הוא אפס. נמאס לנו שארבעים שנה תכניות המתאר לא הורחבו ביישובים שלנו", אמר ג'בר חמוד.
מנהיגי הציבור הדרוזי והצ'רקסי זועמים על כך ששר האוצר מתכוון להביא לאישור מחר תכנית סיוע ופיתוח למזגר בהיקף של 1.8 מיליארד ש"ח. זאת בעוד שהסיכום לפני הבחירות עם הממשלה הקודמת היה על סך של 2.3 מיליאד למשך חמש שנים. התוכנית שתובא מחר מדברת על פריסה לשש שנים.
צעירי העדה הפיצו קריאה ברשתות החברתיות "להגיע כולם להפגנת הענק של יום הזעם הדרוזי והצ'רקסי". ברשתות החברתיות נכתב כי "זו לא עוד הפגנה זו הפגנה מכריעה. בואו כולם נראה לממשלת ישראל שאנחנו לא פראיירים".

להפנות את הזעם נגד דאעש במקום נגד ממשלת ישראל

"כואב לי הלב שהדרוזים בישראל מרכזים כוחות כדי להפגין מחר בירושלים על זכויות בסיסיות שמגיעות להם, כאשר דאעש במקביל מרכז כוחות בפאתי מעוז הדרוזים בעיר סוידא כדי לטבוח ולכבוש אותה". כך אמר היום סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא, לקראת המחאה מחר.
 
קרא הממונה על הטיפול ברשויות הדרוזיות והצ'רקסיות קרא לאוצר לכבד את חתימתו על התוכנית שתוצג מחר בממשלה בלי קיצוצים, כדי שההפגנה והזעם של הדרוזים יופנה נגד דאעש ולא נגד ממשלת ישראל, שהצהירה לא מזמן שהקשר עם הדרוזים לא נגמר בגבול הבינלאומי.