שיבושים קשים צפויים היום (ראשון) ומחר בתחבורה הציבורית, בעקבות שביתת נהגי אגד תעבורה, שישביתו יותר מ־ 200 קווי אוטובוסים ברחבי הארץ.

בין הערים שהתחבורה הציבורית תושבת בהן: אשדוד, נתניה אשקלון ואלעד. כמו כן יושבתו הקווים ביישובי עוטף ירושלים וכן קווים בין עירוניים לירושלים, בני ברק ותל אביב.
על ההשבתה החליט ועד נהגי אגד תעבורה, בגיבוי ארגון כוח לעובדים. לטענת הוועד, הנהלת אגד תעבורה מסרבת להתחייב שהעלאת השכר שעליה הוסכם במו”מ בין הצדדים. לפי הסיכום שהתגבש, שכר הנהגים יעלה מ־ 32 ל־39 שקלים לשעה. אולם בוועד טוענים שלהסכם אין ערך מעשי, משום שההנהלה דורשת לקבל את הסכמת המדינה לתוספת השכר. 

בארגון כוח לעובדים טוענים כי הוועד דחה פעמיים את מועד השביתה, לבקשת בית הדין לעבודה בבאר שבע, וקיבל את בקשת בית הדין לפעול במשותף עם ההנהלה במאמץ לקידום המו”מ, בתיווך משרד הכלכלה.
“לאור סרבנות הנהלת החברה להתחייב על שיפור תנאי ההעסקה של הנהגים, ששכרם הנוכחי הוא הנמוך בתחבורה הציבורית, החליט הוועד לממש את אפשרות השביתה”, ציינו בכוח לעובדים.
“אנו מנהלים עם ההנהלה מו”מ כבר חצי שנה וההצעה היחידה שהגיעה היא תוספות שכר במימון המדינה. ומה יקרה עם משרד התחבורה יסרב? ההסכם בטל”, אמר איציק קשקש, יו”ר הוועד, “ההנהלה מצפה שנפקיר את עתידם של 760 נהגים תמורת צ’ק בלי כיסוי. לא ניתן לכך יד”.
מחר מתכוונים הנהגים להפגין מול משרד התחבורה בירושלים בקריאה להתערבות השר ישראל כ”ץ במשבר. מנכ”ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי, דחה את הטענות ואמר: “הצענו הצעות מפליגות, הכוללות תוספת שכר של יותר מ־ 20% . אין להם סיבה לשבות”. מזרחי הבהיר שהחברה תוכל לעמוד בתוספות השכר רק אם תהיה הסכמה עם המדינה. “הצענו בינתיים, כשלב ביניים עד לקבלת הסכמת המדינה, תוספות שכר של 450 שקל בחודש לנהגים עם ותק של עד שנתיים ו־750 שקל לנהגים העובדים בחברה מעל שנתיים. גם הסכמנו להעלאה ההפרשות לפנסיה ותוספות הסיכון בקווים ממוגני הירי וממוגני האבנים”.
מזרחי הוסיף: “חבל שמשחקים על קטנות ומחליטים ללא סיבה מוצדקת לשבות. נראה לי שיש כאן פוליטיקה של כוח לעובדים ומשחקי כבוד. נתנו את המקסימום ואין לנו אפשרות לתת יותר. לא צריכים להילחם אחד בשני, אלא ללכת ביחד. חבל, שביתה מיותרת”.
מזרחי הודיע עוד שנוצר קשר עם כל הרשויות שבהן מתוכננת ההשבתה והוקם חדר מצב. “נהיה בקשר עם כולם, אבל לצערי, צפויים שיבושים”, הוסיף. עוד נודע כי באגד תעבורה מעריכים שלא כל הנהגים ישבתו.

רשימת הקווים שיושבתו:
נתניה: 
כל הקווים העירוניים
אלעד:
כל הקווים העירוניים
הקו לירושלים
הקו לבני ברק
הקו לתל אביב
הקו לפתח תקווה
הקו לצומת קסם וראש העין
עוטף ירושלים :
קווי מבשרת - שירות פנימי ולירושלים
קווי גבעת זאב - שירות פנימי ולירושלים

קווי מעלה אדומים - שירות פנימי ולירושלים


קווי ישובי בנימין - שירות פנימי ולירושלים
קווי ישובי השומרון - שירות פנימי ולירושלים
קווי מודיעין - לישובים מטה בנימין
שפירים:
הקווים לירושלים – 100, 101, 102
אשדוד:
כל הקווים העירוניים
אשקלון וצפון הנגב:
אשקלון
שדרות
נתיבות
אופקים
קריית גת
קריית מלאכי
מועצה אזורית אשכול - קו אזורי
שער הנגב
קווים בינעירוניים:
אשקלון - באר שבע
אשקלון - קרית גת
אופקים - אשקלון