חיל האוויר תקף לפני הלילה (ראשון) תשתית טרור בצפון רצועת עזה, כך מסר דובר צה"ל. התקיפה באה בעקבות ירי הרקטה לעבר ישראל אמש. 

בנוסף, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הורה לסגור את מעברי ארז וכרם שלום, למעט מקרים הומניטאריים בלבד. 

על רקע הירי לדרום, יקיים היום צה"ל תרגיל במרחב עוטף עזה ובפאתי העיר שדרות. במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי רכב, רכבי קרב משוריינים וכוחות צבאים באזור. 
 
דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2015 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות. 

בתוך כך, ארגון סלפי קיצוני בשם "גדודי עומר" לקח אחריות על הירי. אתמול, לפני הירי,  איים ארגון סלפי המזוהה עם דאעש כי אם החמאס ימשיך במדיניות המעצרים של אנשי הארגון, הוא ימשיך לשגר רקטות לעבר ישראל: "לא נוכל לקבל מציאות שחמאס מנסה לכפות על פעילי הארגון המזוהה עם דאעש, העמדה לדין ומעצר, או למשל הוצאה להורג, כל מי שמסרב למעצר הם מוציאים אותו להורג". 

הארגון פרסם כי כל שיגורי הרקטות נועדו אך ורק כדי לגרום לחמאס לשחרר את אנשי הארגון ולהפסיק להילחם בהם. עוד ציינו כי אינם מעוניינים בעימות, אבל חמאס שומר על הפסקת האש עם ישראל ולא מאפשר חיים נורמליים לאזרחי הרצועה. לדבריהם חמאס עוצר פעילים ברצועה ללא כל סיבה ומביא אותם למשפט מבלי שעשו דבר. עוד הוסיפו כי חמאס מנסה לכלוא את אנשי הארגון לשנים רבות בכלא.



עוד טענו בארגון כי לחמאס אין שום ראיות למעורבות של קבוצות הג'יהאד הסלפים בפעילויות טרור במהלך החודשים האחרונים, זאת בניגוד לטענת חמאס שמאשים את הסלפים בכל המתרחש בחודשים האחרונים ברצועה.



אחד מאנשי הארגון הוסיף: "הירי לעבר ישראל יימשך על מנת שחמאס יפסיק לפעול נגד הארגון, חמאס מבצע פשעים נגד בני עמו, והוא ישלם את המחיר בזה שישראל תתקוף חזרה כתוצאה מהירי של הארגון, כמו כן לא נקבל שום הפסקת אש עם חמאס עד שלא ישחררו את כל העצורים ולאחר מכן יעמדו בתנאים שנציב להם". 

בהכנת הידיעה השתתף נועם אמיר