ב״מציאות נושכת״, סרט הניינטיז האולטימטיבי והראשון בבימויו של בן סטילר, גילם סטילר יאפי בן 30 פלוס שעובד בתחנת כבלים סטייל MTV ויוצא עם בחורה בת 20 פלוס (וינונה ריידר) שרוצה לביים סרטים דוקומנטריים. בסרט ההוא הייתה ריידר הטהרנית מלאת העקרונות שלא מוכנה להתפשר על האמינות של היצירה התיעודית שלה, בעוד שלדמותו של סטילר לא הייתה בעיה לערוך מחדש את עבודתה בצורה קליפית, כי זה מה שהלך בניינטיז, כדי שהיא תשודר בערוץ פופולרי. ב״כשנהיה צעירים״, סרטו החדש של סטילר שעלה לאקרנים בסוף השבוע האחרון, סטילר הוא במאי תיעודי בן 40 פלוס, והפעם הוא הטהרן מלא האינטגריטי, בעוד אדם דרייבר (אדם מהסדרה ״בנות״) הוא בן 20 פלוס, נציג הדור הצעיר, שיושרה אמנותית ממנו והלאה, וכל מה שהוא רוצה זה להצליח.



״כשנהיה צעירים״ היא דרמה קומית מדויקת ומבריקה על פער הדורות בין המבוגרים של ימינו, שכל חייהם סובבים סביב רצועת הבייבי-ביורן, לבין הצעירים שחושבים שהם יכולים לעשות הכל ושהכל מגיע להם כי זה מה שהאינטרנט לימד אותם. את הסרט ביים נואה באומבך (״פרנסס הא״), שכבר ביים את סטי-לר לפני חמש שנים בסרט המאתגר ״גרינברג״.



קשה שלא להתאהב מחדש בסטילר בן ה-49 במהלך צפייה בסרט החדש. סטילר מגלם את ג׳וש, דוקומנטריסט ומרצה בן 44, הנשוי לקורנליה (נעמי ואטס) ומנהל עמה חיים רגועים, עד שהוא מתחיל להסתובב עם זוג צעירים מגניבים בני 25 (דרייבר ואמנדה סייפריד), שלכמה דקות גורמים לו להרגיש שוב צעיר, גם אם החבר הכי טוב שלו (אדם הורוביץ מהביסטי בויז) חושב שהוא נראה כמו אידיוט בכובע ההיפסטרים החדש שלו. ״כשנהיה צעירים״ הוא הסרט הכי טוב שסטי-לר שיחק בו מזה תקופה, ויש לו בקנה עוד סרט בעל פוטנציאל להיות לא פחות מלהיב.

הטריילר לזולנדר 2


בפברואר הבא סטילר יעלה שוב על המסלול ויהמם את חובבי האופנה בלוק החדש של דוגמן-העל דרק זולנדר (סטילר הבטיח להחליף את מבט ה״פלדה כחולה״ במבט חדש ועדכני!). 15 שנה אחרי שסטילר, אוון וילסון וויל פארל שחטו את תעשיית האופנה בקומדיה הקורעת ״זולנדר״, הם חוזרים עם סרט המשך סופר מצופה, שבו הם מגובים בפנלופה קרוז, קריסטן ויג ואפילו ג׳סטין ביבר. ״השינויים בגדלים של טלפונים ניידים תמיד גורמים לי לחשוב על דרק״, אמר לאחרונה סטילר, ששקוע עמוק בעבודה על ״זולנדר 2״. ״בהתחלה טלפונים ניידים היו ממש גדולים, אחר כך הם נהיו ממש קטנים ועכשיו הם שוב גדולים. זה ממש מצחיק בעיני. אני תמיד חושב לעצמי: מעניין איזה גדג׳טים יהיו לדרק עכשיו. כאילו, מה הדבר הכי מגוחך ועדכני שיהיה לו?״



כמו ״זולנדר״ המקורי, גם ״זולנדר 2״ הוא לגמרי הבייבי של סטילר. הוא מככב בו, מפיק אותו, כותב אותו ביחד עם ג׳סטין ת׳רו (בן זוגה של ג׳ניפר אניסטון) וכמובן גם מביים אותו. בתחילת החודש הוא שב לעבודה על הסרט באולפני צ׳ינצ׳יטה שברומא, אחרי הפסקה שלקח עקב מות אמו, השחקנית אן מיירה, שנפטרה בחודש שעבר בגיל 85.



מעריצה נשיאותית



סטילר סיפר לאחרונה שהוא רצה להיות במאי כבר בגיל 10, עוד לפני שרצה להיות שחקן או קומיקאי: ״אחר כך, בגיל 13 או 14, רציתי להיות צלם קולנוע, אבל תמיד ידעתי שאני רוצה לביים״. עד כה הפילמוגרפיה שלו כשחקן ארוכה בהרבה מזו כבמאי (הוא ביים בסך הכל חמישה סרטים ב-21 שנה), אבל הוא בהחלט עובד על זה, כשהפרויקט הבא שלו כבמאי (לפחות על פי השמועות הרצות ברשת) הוא עיבוד חדש לסיפורו של פינוקיו, בכיכובו של רוברט דאוני ג׳וניור.



לפני שלושה חודשים שחררו סטילר ווילסון טיזר לקראת ״זולנדר 2״, בהשתתפותה של עורכת ״ווג״ וכוהנת האופנה הגדולה בעולם אנה וינטור. דרק זולנדר (סטילר) והנסל מקדונלד (וילסון) נראו צועדים על המסלול בתצוגת האופנה של ולנטינו בשבוע האופנה של פריז - אקט שובבי שגרם לכל חובבי ״זולנדר״ להזיל ריר.



כשג׳ימי פאלון שאל את סטילר בתכנית הלייט-נייט שלו אם הדוגמנים והדוגמניות האחרים בתצוגה נבהלו כשהוא ווילסון עלו על המסלול, ענה לו סטילר: ״רובם עוד לא נולדו כש׳זולנדר׳ הראשון יצא, אז הם לא כל כך ידעו מי אנחנו״. אבל חובבי קומדיה קצת יותר מבוגרים יודעים. אפילו לורה בוש מעריצה אותו. ״פגשתי אותה פעם במשחק פוטבול״, סיפר סטילר על רעייתו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ״והיא אמרה לי שהיא מעריצה גדולה של ׳זולנדר׳, זה היה ממש מצחיק״.