ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה את הקהילה הבינלאומית, על שהיא אינה מגנה את הירי של ארגונים קיצונים מרצועת עזה לעבר ישובים בישראל.



"ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מרצועת עזה לשטחנו. לא שמעתי שום גורם בקהילה הבינלאומית מגנה את הירי. גם באו"ם לא שמעתי גינוי. הצביעות שמתפשטת בעולם לא תכבול את ידנו מלהגן על אזרחי ישראל. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול", אמר ראש הממשלה. "מעניין אם השתיקה תימשך גם כשנפעיל את זכותנו להגן על עצמנו", הוסיף נתניהו. 


נתניהו התייחס לקריאות לחדש את המו"מ והבהיר: "בזמן שאנחנו קוראים לחידוש המשא ומתן המדיני, הפלסטינים מקדמים נגדנו צעדים באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג. הם בורחים ממשא ומתן, ובה בעת מקדמים נגדנו סנקציות בינלאומיות והחלטות במועצת הביטחון". 
 
נתניהו קרא אל מול "הניסיונות לפגוע בישראל בשקרים, בהאשמות שווא ובחרמות", כלשונו,  " להתייצב, ימין ושמאל, כאיש אחד, להדוף את הלחצים, לחשוף את השקרים, ולתקוף את התוקפים". 
 
 גם ו"ר האופוזיציה, יצחק (בוזי) הרצוג, התייחס הבוקר בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103 FM להסלמה ברצועת עזה. 

"זאת כבר לא בעיה של טפטוף כזה או אחר", אמר הרצוג,  "זה נראה כמו הסלמה זוחלת, הסלמה זוחלת זה דבר בלתי קביל לחלוטין, אפילו ירי אחד זה בלתי קביל. יש צורך להפעיל את העוצמה בכל הכוח כדי להבהיר שזה בלתי קביל".

לטענתו, לא מטפלים בנעשה בעזה והוא הציע  לפעול בשלושה מישורים שונים: "הגנה - לפרוס מחדש כוחות באיזור עוטף עזה. משום שיש חשש בקרב תושבי עוטף עזה ששומעים חפירות והם מודעים ליוזמות של החמאס". הרתעה - הרצוג חושב כי יש "לתת מכות קשות משום שאין ברירה אחרת" ובנוסף, חסרה לדעתו יוזמה רצינית "האומרת שאנחנו נבצע הקלות בתמורה לכך שתהליך הכניסה של הרשות הפלסטינית פנימה ופירוז הרצועה יתחיל להתבצע. זה נראה היום בלתי אפשרי אבל זה אפשרי אם עובדים נכון בזירה המדינית".

על רקע הירי לדרום בימים האחרונים, יקיים היום צה"ל תרגיל במרחב עוטף עזה ובפאתי העיר שדרות. במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי רכב, רכבי קרב משוריינים וכוחות צבאים באזור.  דובר צה"ל הדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2015 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות.