איזה מזל שהמלחמה נגמרה. עכשיו יפה אטיאס פותחת מחדש את המועדון שלה, והיא כל כך מתרגשת, כי שרת התרבות אמורה להגיע, וגם משקיע חדש ומבטיח, אלא שהכל משתבש, והמציאות הישראלית מכה בה בפרצוף.



זהו סיפור המסגרת של המופע המרהיב ״הפסקת אש״, ערב קברט-קרקס בלתי מצונזר, מופע סאטירי-אינטראקטיבי בשיתוף פעולה עם הקהל, ובעיקר חוויה בלתי נשכחת של קבוצת ״בורדל טוטאל״, קבוצת אמנים יוצרים שפועלת בשנים האחרונות בתחומי קרקס מודרני, תיאטרון רחוב ופסטיבלים.



״במשך הרבה שנים היינו עושים אירועים פיראטיים בבארבי עם אורנטציה מסיבתית. זה היה מאוד עוצמתי וסוחף״, מספרת נועה מורדוביץ, שהקימה את הקבוצה עם רועי אסף וטלי רגב. ״באיזשהו שלב החלטנו לכתוב את כל האירועים לתוך מופע אחד. לצורך זה גייסנו 300 אלף שקל, הקמנו חברת הפקה ועכשיו הכל קורה. כל כהרבה שנים חיכינו ליום הזה״.



אני מתארת לעצמי שלא קל ליצור בארץ, בייחוד לא יצירה אוונגרדית.


״בקיץ האחרון ספגנו מכה כלכלית קשה עם הביטולים של האירועים, אבל כשאתה אמן ורוצה ליצור, אתה לא יכול להתווכח עם זה, וכל תוכנית כלכלית שתעשה היא חסרת היגיון. וכן, גם כשק־ שה לישון בלילה בגלל מחשבות אם יבוא קהל, או אם יהיה כסף, הצורך לבטא את עצמך יותר חזק״.



המופע יתקיים במועדון הבארבי התל אביבי, שידוע כבית חם לאמנים בתחילת דרכם. לשני לילות הוא יהפוך לאולם אירועים שבו הקהל ישב מסביב לשולחנות, כשההתרחשות תתקיים בכל החלל ובאמצעותו. ״המופע מדבר על המציאות הישראלית, ומציג אותה על כל הרבדים שלה, כולל הקשיים, כולל האלימות, כולל ההתמודדות עם הפחדים. הוא מדבר על הרצון ליצור בתוך המדינה המשוגעת הזו, כשהתקציבים הולכים לביטחון וערכי חינוך ואמנות נדחקים לפינה״, אומרת מורדוביץ. ״מצד שני הוא מתאר את העובדה שיש לנו אמונה ויש לנו אפשרות בחירה, שאנחנו יכולים לבחור, רק אם נרצה, להיות אמני קרקס, ואין סיבה להרגיש הקורבן״.



קשה לצופים להבין את הדואליות באמירה שלכם?


״יש אנשים שמציירים את המופע כשמאלני. אנחנו מציגים אותו כחברתי. יש אנשים שיכולים לפרש אותו כפסימי, למרות שלדעתי הוא מאוד קומי. אומנם התכנים מאוד ישראליים, אבל בסופו של דבר, יש בו משהו מאוד אוניברסלי״.



 "הפסקת אש", 7.6־8.6, ראשון־שני, מועדון בארבי, תל אביב