ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, תיאר בשיחה עם קובי אריאלי בגלי צה"ל את תחושות התושבים בקו החזית של הירי לעבר ישראל. "ברגע שנשמעת כזאת אזעקה, מאות רבות של אנשים, בשבילם לשמוע אזעקה זה מקפיא אותם, הם מתחילים לשקול - מה אני אעשה בשעה הקרובה? לצאת מהבית או לא לצאת? מה אני אעשה מחר?".



פרג'ון הוסיף כי "רק לפני שנה היו כאן 12 אזעקות ביום, הגוף כבר מתורגל לכך שיש אזעקות, יש ירי, ואתה בסכנת חיים".זאת לאחר שאמש (חמישי) שוגרה רקטה לכיוון המועצה האזורית חוף אשקלון ותושבי הדרום שוב נכנסו למרחבים המגונים לקול אזעקת צבע אדום. גורם בצה"ל מעריך כי הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה והוסיף כי לאחר סריקות "לא אותרו נפילות בשטח ישראל".

אזעקות נשמעו אמש גם באשקלון, בבאר גנים, בברכיה, בהודיה, בכפר סילבר, במשען, בניר ישראל, בניצן ובניצנים. בעזה דיווחו על שיגור טיל אחד ובדרום תושבים דיווחו על פיצוץ עז שנשמע.

מוקדם יותר דובר אחת מקבוצות הסלפים בעזה, המזוהה עם ארגון דאעש, אמר במסיבת עיתונאים כי לא קיים שום הסכם בינם לבין חמאס: "נמשיך לשגר רקטות לעבר ישראל". הגורם הדגיש כי אין שום הסכם בין הסלפים לחמאס והוסיף כי חמאס ממשיך לעצור את הסלפים. לדבריו, נכון לעכשיו שוחררו רק ארבעה פעילים שנעצרו על ידי חמאס. עוד מציין הדובר כי הם דורשים מחמאס לשחרר את כל האנשים שנעצרו. 
כמו כן הוסיף הדובר כי המצב הביטחוני בין חמאס לסלפים התומכים בדאעש בעזה רק מחמיר מרגע לרגע והמצב הזה הוא שמוביל בסופו של דבר לירי רקטות לעבר שטח ישראל, "תנועת החמאס אשמה והיא תשלם את המחיר", כך נאמר בהודעה.