סרטון שמפרסמת רשת פלסטינית ובו נראה עימות בין פלסטיני לבין כוח צה"ל מחטיבת כפיר עורר סערה ברשות הפלסטינית.



בסרטון נראה הפלסטיני מתעמת עם כוח צה"ל. הפלסטינים טוענים בדיווח כי אותו אזרח הביע בפני החיילים תרעומת על כך שמוקדם יותר בני משפחתו נפגעו מגז ולטענתו החיילים חמקו ממטח אבנים ונכנסו לביתו לטובת מחסה שם הרסו לו את הרהיטים. בסרטון נראה היטב הפלסטיני מנהל ויכוח עם אחד הלוחמים ומצליח להוציא אותו מאיפוס. בנקודת רתיחה אחת מתחילים חילופי ידיים בין השניים ובשלב מסוים מצטרף כוח נוסף של גדוד נצח יהודה והם משתלטים על הפלסטיני וכובלים אותו.



את הסרטון צילמה הטלוויזיה הפלסטינית ביום שישי צהריים במחנה הפליטים ג'ילזון שמצפון לרמאללה. האירוע עצמו התרחש במהלך הפרת סדר נפוצה בימי שישי כשעשרות לוחמים מגיעים כדי לתעד את החיכוך. גורם בצה"ל אומר כי במקום התפתחה הפרת סדר אלימה והלוחמים דיווחו על התקרית עם הפלסטיני בזמן שהתרחשה.



לדברי הגורם נראה כי הלוחמים פעלו כשורה באירוע אולם ביום ראשון יקיים מפקד החטיבה תחקור של הדברים. הפלסטיני עצמו שאדי אל-הבאשי, נראה בסרטון חבול לאחר המעצר כשדם שוטט מראשו. באותו אירוע נפגע כמה דקות קודם לכן גם לוחם אחר מזריקת אבנים באורח קל והוא פונה לטיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.



מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המעורבים יובאו מחר בפני מפקד החטיבה להמשך בירור ותחקור האירוע ובמידת הצורך אף יינקטו נגדם צעדים משמעתיים. מבירור ראשוני נראה כי ההתנהגות אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל".