יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי, ביקר את מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, על כך שלא הגיעה לדיון בעניין מחאת הצפיפות בכיתות ודרש מההורים להפסיק את השבתות הלימודים.

"המנכ"לית תצטרך להגיע בתדירות גבוהה יותר, זהו נושא בוער על סדר היום, אנחנו לא נהיה בשבילה בחקיקה אם היא לא תהיה בשבילנו פה", אמר מרגי
בסיכום הדיון קרא היושב ראש להתחיל ליישם את החלטות ועדת שמחון בדנה בנושא צפיפות התלמידים בכיתות כבר בשנת הלימודים הבאה, לפרסם את כל נתוניה ולהיכנס להידברות עם ארגוני ההורים ומועצת התלמידים.
ממנהלת אגף החינוך היסודי, יהודית קדש, נמסר כי "התחלנו בגיל הרך הנושא הבא הוא הצפיפות הנתונים של ועדת שמחון נבחנים ונמצאים בדיונים".

הועדה קראה להפסיק את השבתת הלימודים בבתי הספר עד לדיון הבא, על מנת לאפשר את סיום שנת הלימודים. מפורום ועדי ההורים היישוביים, היוזם את ההשבתות, טרם נמסרה תגובה בעניין. 
חבר הכנסת יוסי יונה קרא לנושא הצפיפות "משימה לאומית" ובתוך כך חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, וראש עיריית מודיעין מכבים רעות הביע ביקורת ואמר: "אנחנו, הרשויות צריכות להביא את הכסף על מנת לממן את הכיתות הקטנות". 
אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב טען כי הבעייתיות בבניית כיתות קטנות מתחילה במשרד החינוך. "משרד החינוך פוגע בנו ואוסר עלינו להשקיע בכיתות לא תקניות (קטנות יותר), המדינה אוסרת עלינו להחליט מה לעשות עם התקציבים שלנו", אמר שוסטר. ואילו פיני בדש, יו"ר מועצת עומר הודיע כי לא יאחד כיתות: "הכיתות שלנו בנות 27 תלמידים, אנחנו לא ניתן שינהלו אותנו".