אחרי חצי שנה של קמפיין בלתי רשמי, הכריז הערב (שני) מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש (62), על התמודדותו על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית בניסיון ללכת בדרכם של אביו ושל אחיו ולהגיע לבית הלבן בבחירות בנובמבר 2016.
 
בוש התקבל בתשואות רמות על הבמה בקולג' של מיאמי דייד בפלורידה,כאשר לצדו ניצבו רעייתו קולומבה ושלושת ילדיהם ואמר: "אנחנו במרחק 17 חודשים מהבחירה בעתידה של ארה"ב, הצמיחה שלנו והביטחון שלנו על כף המאזניים. אני אפילו לא קצת נלהב לראות מה עוד ארבע שנים תחת אותה מנהיגות תעשה לנו".

"השאלה היא מה אנחנו עומדים לעשות בעניין. השאלה בשבילי היא מה אני עומד לעשות בעניין - ואני החלטתי שאני מועמד לנשיאות ארה"ב. אנחנו ניקח פיקוד על העתיד שלנו שוב, ניקח את וושינגטון ונעביר אותה לצד הנכון למען חופש לכל האמריקנים", אמר מושל פלורידה לשעבר.
 
בוש החל בהבטחות הקמפיין והודיע: "אין סיבה בעולם שלא נצליח להצמיח את הכלכלה ב-4 אחוזים בשנה וזו תהיה מטרתי כנשיא. צמיחה של 4 אחוזים ו-19 מיליון עבודות שמגיעות יחד איתה" והבטיח ביטחון אנרגטי בתוך 5 שנים.

"הם רצו כל כך לעשות היסטוריה והם נכשלו בניסיון להיות עושי השלום. אנחנו רואים אלימות שלא הייתה התנגדות אליה וידידים שלא הגנו עליהם. אני אבנה מחדש את מערכות היחסים שלנו ואעמוד לצדה של הדמוקרטיה האמיצה ישראל".

"ארוץ עם הלב וארוץ על מנת לנצח"
 
ג'ב אמר בחיוך כי הוא המועמד היחיד ש"פגש את הנשיא הראשון ביום שנולד ואת השני ביום שהובא הביתה מבית החולים", אך סייג ואמר כי "אני יודע שיש הרבה אנשים טובים שרצים לנשיאות, ואף אחד מאיתנו לא ראוי לעלות לשלטון בגלל משפחה כזו או אחרת, זה המבחן של כולם וזה פתוח לכולם, כמו שתחרות לנשיאות צריכה להיות".

בוש סיים בהצהרה ארוכה בספרדית שוטפת ולבסוף אמר כי "אני אנהל את הקמפיין שלי כמו שאני אשרת (כנשיא), אני אלך לכל מקום, אדבר עם כל אחד, אשמור על המילה שלי, אתמודד עם הסוגיות ללא רתיעה ואשאר נאמן למה שאני מאמין בו".

"אני אלך לכל מקום ואדבר עם כל אחד ואשאר נאמן למה שאני ולא אקח שום דבר ואף אחד כמובן מאליו. אני ארוץ עם הלב ואני ארוץ על מנת לנצח", סיכם בוש.

בוש הצהיר בפני הנוכחים כי "אנחנו נתפוס מחדש פיקוד על העתיד שלכם שוב במדינה הזו". "אנחנו נרים את ראשנו שוב, ניצור שוב הזדמנויות לכולם ונניע את האירועים בעולם בדרך שלנו שוב", אמר. "אנחנו נוציא את וושינגטון – הבירה הסטטית של המדינה הדינמית הזו – מהעסקים של גרימת בעיות. אנחנו נחזור לצד של יזמות חופשית ואנשים חופשיים. אני יודע שאנחנו יכולים לתקן את זה. כי עשיתי את זה". 

מדגיש את ה"ג'ב", מרחיק את ה"בוש"
 
על אף שהוא מגיע ממשפחה שכבר הכניסה שני נשיאים לבית הלבן – ג'ורג' בוש האב בשנים 1988 עד 1992 וג'ורג' בוש הבן בשנים 2000 עד 2008 – נראה מהרגע הראשון שבוש מנסה להתרחק משם המשפחה שמעורר תחושות מעורבות בארצות הברית, בעיקר בשל המלחמה בעיראק. אביו ואחיו לא נוכחים בעצרת וגם הסיסמה שתלווה את הקמפיין היא "ג'ב!" בלי "בוש". 
 
מקורביו של בוש ציינו כי הוא ידגיש במהלך הקמפיין את הצלחותיו בעת ששימש מושל פלורידה בשנים 1999 עד 2007, כולל צמצום גודלו של הממשל המקומי, קיצוץ משמעותי במסים ורפורמה במערכת החינוך. "הייתי אומר שאני אעשה דברים ועשיתי אותם", אמר בסרטון שפרסם ביום ראשון בלילה לקראת הנאום. "התוצאה הייתה שפלורידה הגיעה למצב הרבה יותר טוב". 

בוש הודיע בדצמבר האחרון על הקמת ועדה לבחינת מועמדותו, הצעד הראשון לפני כניסתו למרוץ. על אף שהוא קיים מפגשים עם בוחרים ברחבי ארצות הברית, סייר במספר מדינות באירופה בשבוע שעבר וגייס תרומות של מיליוני דולרים, הקפידו בוש ואנשיו להכחיש כי הוא אכן מתמודד. גורמים במפלגה הרפובליקנית הסבירו כי בכך יכול היה בוש לבסס את מעמדו כמי שמסייע למועמדים רפובליקנים לקונגרס ובמקביל להכיר תורמים שיסייעו לו בקמפיין העתידי. 
בכך מצטרף בוש לעשרה רפובליקנים נוספים שכבר הכריזו על התמודדותם, בהם הסנאטורים מרקו רוביו, טד קרוז וראנד פול, וההערכות הן כי הוא לא יהיה השם האחרון שיתווסף לרשימה, כאשר בין השאר מוזכרים מושל ויסקונסין סקוט ווקר ומושל לואיזיאנה בובי ג'ינדל. 
על אף שההערכות הן כי לבוש יש את הסיכוי הטוב ביותר לנצח את הפריימריז העמוסים – הן בשל השתייכותו המשפחתית והן בשל הציפייה שהוא יגייס סכום שיא של תרומות - הסקרים האחרונים הראו כי אף אחד מהמועמדים עדיין אנו מצליח לבסס את ההובלה וכי בוש צפוי לקרב צמוד מול יריביו.