חברת 'מאיר', יבואנית וולבו, הונדה ויגואר לישראל, השיקה היום (שלישי) את הג'יפ הגדול שלה - XC90, שנחשב כעת ל'ספינת הדגל' של המותג השבדי ולראשון בדור החדש של מוצרים.
 
XC90 מתמודד בפלח השוק של ג'יפים וקרוס-אוברים יוקרתיים עם ב.מ.וו. X5, מרצדס GLE (בעברM  קלאס), אאודי Q7, פורשה קאיין ועוד, והוא מבוסס על פלטפורמה מודולרית חדשה לחלוטין שוולבו פיתחה לטובת המכוניות הגדולות שלה.
 
וולבו, כעת בבעלות יצרן הרכב הסיני המאד שאפתן ג'ילי, נהנית מאז רכישתה ממשאבים כלכליים ניכרים ולראשונה מזה שנות דור גם מפתחת בעצמה טכנולוגיות ייחודיות לה – כאלה שלא נסמכות על הצרכים והדרישות של יצרנים אחרים.
 

הפלטפורמה, למשל, אשר תשמש גם את מכונית הדגל של החברה - S90 אשר תחליף את S80 ותוצג לראשונה השנה או בתחילת השנה הבאה – בנויה מפלדה בחוזק מתיחה גבוה ולא מאלומיניום – ובכל זאת משיגה את המשקל הנמוך ביותר בקטגוריה.
 
XC90 מביא איתו שפת עיצוב חדשה לוולבו, אשר משמרת את הקווים הנקיים והמאופקים של המותג השבדי אבל מוסיפה להם תחושה שרירית ודינמית יותר. אחד מסימני ההיכר של הכלי החדש הם פנסי  LED  חדשים שמשווים לו מראה כמעט עתידני. השקעה רבה ניכרת גם בתא הנוסעים, אשר שודרג לרמה המקובלת כיום במותגי הפרימיום הגרמנים. XC90 מונע באמצעות מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל ארבעה צילינדריים בנפח 2.0 ליטר שמאופיינים בהספקים גבוהים ובמומנט רב. 


וולבו XC90. שפת עיצוב חדשה ומנוע סופרצ'ארג'ר. צילום: יח"צ
 
מנוע הטורבו-בנזין מוגדש על-ידי מגדש-על (סופרצארג'ר) וגם על-ידי מגדש טורבו, הוא מספק 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. מנוע הטורבו-דיזל, שמחובר לאותה תיבת הילוכים, מספק 225 כ"ס ו-48 קג"מ. בישראל מוצעות בשלב זה גרסאות בנזין ודיזל בעלות 5 ו-7 מושבים, ובשלוש רמות אבזור. 

גם הרמה הבסיסית כוללת בין השאר מסך מגע מרכזי בגודל 9 אינטש ולוח מכשירים וירטואלי בגודל 12.3 אינטש, מערכת בלימה אוטונומית, התראה מפני סטייה מנתיב נסיעה, התראת התנגשות ובלימה אוטונומית למניעת פגיעה בהולכי רגל, מערכת בלימה אוטונומית בצומת, מושב מובנה לילד במרכז, תצוגת תמרורים, מושבי עור, כיוון מושבים חשמלי, תאורת LED, חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש, מערכת שמע עם 10 רמקולים, התנעה ללא מפתח בתוספת "מפתח לפעילויות ספורטיביות" שאיתו אפשר להכנס גם למים, ועוד פריטים רבים שבסך הכל יוצרים את אחת מ"חבילות האבזור" העשירות בקטגוריה.
 
מחירי המחירון של XC90 בישראל מתחילים ב-510 אלף ש"ח לגרסת הטורבו-בנזין בעלת 5 מושבים (530 אלף ל-7 מושבים) ומגיעים עד ל-565 אלף ש"ח לגרסה המאובזרת ביותר.
 
מחירי גרסאות הדיזל נעים בין 495,000 ל-450,000 ש"ח. יבואני וולבו מצפים למכור כ-100 יחידות עד לסוף שנה זו (כמחציתן בנזין ומחציתן דיזל), ולהשיק דגם חדש של וולבו בכל אחת מארבע השנים הבאות.