גורמים רשמיים בארה"ב אישרו היום (שלישי) כי חוסל סגן מנהיג אל-קעידה, נאסר אל-ווחיישי.
בהודעה ששיחרר הבית הלבן כינו את מותו של המנהיג כ"מכה קשה לארגון". "הנשיא הבהיר כי טרוריסטים המאיימים על ארה"ב לא יצליחו להיות בטוחים בכל מקום בעולם", כך נכתב בהודעת הבית הלבן.

הודעה זו מגיעה לאחר שמוקדם יותר סירבו בארצות הברית לאשר את המידע, אך גורמים רשמיים של הארגון אישרו כי ווחיישי היה מטרת התקיפה.  
ארגון אל-קאעידה בחצי האי ערב אישר מוקדם יותר היום כי נאסר אל-ווחיישי, מנהיג השלוחה בחצי האי ערב, וסגן מנהיג אל-קאעידה, נהרג בתקיפת מטוס אמריקני ללא טייס.

בהודעת וידאו שהופצה באתרים המקורבים לארגון, הודיע הארגון כי המפקד בעל האזרחות התימנית, המכונה "אבו בסיר", בן 39, חוסל בתקיפה בעיר מקלא במחוז חדרמות במזרח תימן, יחד עם שני חברים בארגון. אתר תימני דיווח מוקדם יותר, כי הוא נהרג בתקיפה שהייתה ביום שישי האחרון.
בכיר בארגון, חאלד עומר באמטרפי, אמר בהודעה שהוקלטה ביום ראשון: "אל-קאעידה בחצי האי ערב מצטער להודיע לאומה האסלאמית כי אבו בסיר, נאסר עבד אל-קרים אל-ווחיישי, נהרג בתקיפה אמריקנית שפגעה בו ובעוד שניים מאנשינו". בהודעה נאמר כי סגנו קאסם א-רימי, המכונה "אבו הוריירה", יחליף אותו בהנהגת הארגון בתימן. 
הארגון איים כי ימשיך להילחם בארצות הברית עד שתפסיק את תמיכתה בישראל ותיסוג מהמדינות המוסלמיות. בהודעה נאמר: "לארצות הברית, הסנדק של הכפירה, נמשיך להילחם בכם מלחמת חורמה כל עוד לא תפסיקו את תמיכתם ביהודים הכובשים את פלסטין, תצאו ממדינות המוסלמים ותפסיקו לתמוך בשליטים הדיקטטורים".

"מעריכים אותו גם בארגוני ג'יהאד המתנגדים לאל-קאעידה"
ווחישי נחשב לסגנו של מנהיג אל-קאעידה. משרד החוץ האמריקאי הציע בזמנו פרס של עשרה מיליון דולרים, לכל מי שיביא למעצרו. הוא הפך למנהיג אל-קאידה בחצי האי ערב, לאחר שיזם את מיזוג שתי השלוחות בסעודיה ובתימן ב-2009. 
לדברי המומחה לענייני הארגונים האסלאמים, מוראד שישאני, חיסולו של ווחישי מהווה "מכה קשה לארגון אל-קאעידה ולג'יהאד העולמי. מדובר באחד האישים החשובים ביותר בתנועת הג'יהאד העולמי.
"גם בארגוני ג'יהאד המתנגדים לאל-קאעידה מעריכים אותו, ובעיקר בקרב אנשי המדינה האסלאמית", הוסיף שישאני.
ב-2013 דווח כי מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהרי מינה אותו לסגנו, דבר המעיד על הכוח הרב שצבר בארגון. ווחישי לא רק היה ממייסדי אל-קאעידה בחצי האי ערב, אלא פעל להקמת ארגון "אנסאר א-שריעה", צעירים מדרום תימן שתמכו באל-קאעידה, הנלחמים כעת בחות'ים המורדים.
ווחיישי נמלט מאפגניסטן לאחר פיגועי 11 בספטמבר 2001, נתפס באיראן והועבר לכלא במולדתו תימן, שם נכלא במשך שנתיים בצנעא הבירה. בפברואר 2006 נמלט יחד עם 23 פעילים אסלאמיסטים נוספים מבית הסוהר. 
בריחתו לכאורה, התאפשרה שבוע בלבד לאחר שושינגטון הודיעה, כי תימן לא מהווה סכנה על הביטחון הלאומי שלה, והפסיקה את הסיוע למשטרו של הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, שהואשם בשחיתות ובכך שלא עמד בהבטחותיו לרפורמה במדינה.
לאחר חיסול אוסאמה בן לאדן ב-2011 הפך ווחיישי לסגנו של המנהיג החדש בארגון העולמי.