ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי מזכ״ל האו״ם כי הוא "מודאג מסבלם של הילדים הפלסטינים" ואמר כי "זהו יום שחור לאו״ם - במקום לציין את העובדה שחמאס הפך את ילדי עזה לבני ערובה כשירה מתוך גני ילדים לעבר ילדי ישראל, וחפר מנהרות טרור לעבר גני ילדים בישראל, האו״ם בוחר שוב להטיף מוסר לישראל שמקפידה לנהוג על פי הסטנדרטים הבינלאומיים כפי שקבעו רק השבוע שורת גנרלים בכירים מארה״ב ואירופה", אמר נתניהו. 

"במקביל זוכה ארגון הטרור חמאס לחסינות מהאו״ם", הוסיף ראש הממשלה, "על אף שהוכח מעבר לכל ספק שביצע פשעי מלחמה כשירה מבתי חולים, מסגדים ומתוך מתקנים של האו״ם. מתברר שאין גבול לצביעות".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, מתחה ביקורת גם היא על דבריו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שהביע דאגה מפעולות שישראל ביצעה בעזה וקרא לפעול בדחיפות לטיפול בילדים שבמקום ואמרה כי "הגישה המוטה והחד צדדית של האו"ם בנוגע לפעילות צה"ל בצוק איתן זועקת לכל כיוון".
סגנית השר השוותה בין ישראל לחמאס והוסיפה: "בזמן שמתנהלת לחימה בלתי פוסקת במזרח התיכון, וילדים נטבחים חדשות לבקרים, בוחר האו"ם להזכיר באותה נשימה את מדינת ישראל עם מדינות שמזמן כל זכויות האדם הבסיסיות לא קיימות בהן. מדינת ישראל עושה הכל כדי לשמור על חיי אזרחים בשטח האויב, כאשר חמאס משתמש באופן ציני בילדים ובמתקנים אזרחיים וגורם במתכוון לפגיעה בחיי אדם".
ח״כ גילאון, ביקר את גם הוא את הדברים שאמר מזכ"ל האו"ם בדיון במועצת הביטחון על דוח הנוגע לפגיעה בילדים במהלך סכסוכים ברחבי העולם, ואמר: ״אף שנעשו שגיאות חמורות בהתנהלות ישראל במהלך צוק איתן, דברי באן שומטים את הבסיס המוסרי מכל דבר ביקורת מצד האו״ם וארגוני כלפי ישראל".

ביחס לביקורת שהושמעה בדיון כלפי מדינות כמו סוריה ודארפורהוסיף גילאון כי ״כריכת שמה של ישראל לצדן של מדינות המפעילות טרור נגד אזרחיהן, זאת לא רק איוולת גמורה, אלא גם צביעות השומטת באופן מוחלט את תוקפו המוסרי של האו"ם".
גילאון התייחס לסוגית זכויות האדם והוסיף: ״חרף כל הביקורת, מה שמדינת ישראל הספיקה לשכוח ביחס להפרת זכויות אדם, מדינות מקבילות שנדונו עדיין לא למדו".

אילן גילאון. צילום: רענן כהן
 
הוא הוסיף: "אני מפציר בישראל לנקוט צעדים ממשים מידיים כולל סקירת המדיניות הקיימת והשיטות הקיימות כדי להגן ולמנוע הרג ופציעה של ילדים ולכבד את ההגנה המיוחדת שניתנה לבתי ספר ולבתי חולים".
מוקדם יותר במהלך הבוקר, שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, חשף בפני מזכ"ל האו"ם שורה של כשלים לטענתו בכתיבת הביקורת על ישראל בדוח בנושא ילדים בסכסוך מזוין, שפורסם לפני מספר ימים.
"הדוח נכתב יחד עם ארגונים פרו-פלסטיניים בעלי אג'נדה אנטי ישראלית מובהקת, המכנים את ישראל 'מדינת אפרטהייד', מקדמים את ה-BDS וחלקם אף מנהל קשרים עם חמאס. לעומת זאת, הניסיונות הישראליים להציג עובדות במהלך כתיבת הדוח נבלמו כמעט לחלוטין. לא מפתיע אם כן, שישראל מופיעה בדוח יותר מאשר דאעש, טליבן ואל קאעידה, וחמאס נעדר ממנו לחלוטין. נדמה כאילו הדוח נועד לבצר את העמדה האנטי-ישראלית הקבועה, ולרצות גורמי או"ם בעלי אינטרס פוליטי", אמר פרושאור. 
פרושאור טען כי בדוח חסרות עובדות קריטיות הנוגעות לאירועים בשטח: "בדוח אין אזכור לשרשרת האירועים אשר הובילה למבצע 'צוק איתן' ולפעולות האלימות של חמאס, כירי הטילים וכשימוש באזרחים כמגן אנושי. ישראל מחויבת למשפט הבינלאומי וחייליה עושים כל שניתן על מנת למנוע פגיעה בילדים ואזרחים חפים מפשע והיא תמשיך לנהוג כך".
בפנייה למזכ"ל האו"ם אמר פרושאור: "אני קורא לך לבדוק את הממצאים המובאים בפניך כדי להבטיח הוגנות ואמינות בעתיד".