פיגוע ירי בדולב: מטייל נפצע באורח אנוש ולאחר מכן נקבע מותו, בעקבות ירי שבוצע היום (שישי) לעבר ישראלים בסמוך לצומת הפרסה באזור הישוב דולב שבבנימין. ההרוג, בן 25 מלוד.



מדיווח ראשוני עלה כי ככל הנראה מדובר באירוע בטחוני, ולאחר תחקור הובהר כי אכן מדובר באירוע על רקע לאומני. הישראלים שנפגעו, בני 25, היו מטיילים שרחצו במעין עין בובין. הירי בוצע מטווח קרוב ומיד לאחר הירי המחבל ברח מהזירה.



גורם המעורה בפרטים סיפר ל"מעריב אונליין": "המחבל ניגש לשניים ולאחר שהבין כי מדובר ביהודים ירה בהם מקרוב ונמלט". בעקבות האירוע, פלסטינים דיווחו על כניסה של כוחות צה"ל לכפר דיראבזיעה, מקום מגוריו של המחבל.


מסוק צה"ל שהוקפץ לזירת האירוע


מדובר צה"ל נמסר כי מסוק צה"לי הגיע למקום וסייע לפינוי אחד הפצועים שנמצא במצב אנוש, שבוצע בו ניסיון החייאה בשטח ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים תל השומר. הצעיר הנוסף שנמצא במצב קל פונה גם הוא ע"י מד"א לתל השומר. כוחות גדולים של הצבא ביצעו סריקות באזור.



כאמור, לאחר טיפול בבית החולים תל השומר, נאלץ צוות הרופאים לקבוע את מותו של הצעיר שנפצע במצב אנוש.



דוברות הישוב: "מקווים שלא תהיה הסלמה"


ד"ר יעל הראלי, דוברת היישוב דולב, סיפרה ל"מעריב אונליין" כי הירי בוצע לעבר מטיילים שרחצו במעיין: "זה אזור מטיול מאוד, מעיין נפוץ מאוד לרחצה".
 
ד"ר הראלי הוסיפה: "התחושה לא קלה, אנחנו רק בפתיחת אירועי הראמדאן ואנחנו רואים את הקשר בין המועדים האלה וההתחמות בגזרה ואנחנו מצפים ומקווים שלא מצפה לנו חודש של הסלמה. יש באזור הרבה מעיינות, שבילי ג'יפים ואופניים, אנו מבקשים רמת בטחון שתאפשר לנו לטייל בצורה שלמה ובטוחה". 

זירת הפיגוע. צילום: יוסי אייזנשטיין - סוכנות הידיעות "חדשות 24"




אזור המעיין בו בוצע הפיגוע

מוקדם יותר במהלך היום, סוכל ניסיון של הברחת נשק לשטח ישראל דרך כביש 5,דרך מעבר חוצה שומרון. הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון עצרו לבדיקה רכב ישראלי מסוג פיג'ו 206, ובו נהג מזרח ירושלמי ושני נוסעים פלסטיניים, לאחר שאלה עוררו את חשדה של בודקת ביטחונית במעבר.



במהלך הבדיקה איתרו אנשי רשות המעברים רובה תת מקלע מסוג 'קרל גוסטב', מוסלק בתוך רמקול מסוג 'סאבוופר'. החשודים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.