דני גונן בן ה- 25 מלוד הוא הפצוע שנקבע מותו הערב (שיש) בפיגוע הירי שהתקיים ביישוב דולב.



גונן בן ה-25 נפצע במצב אנוש לאחר שנורה ע"י פלסטיני בעת שרחץ במעיין עין ביבים. הוא עבר החייאה בשטח ומשזו לא צלחה הוא הובהל לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.



יחד איתו נפצע ישראלי נוסף, אשר מטופל בבית החולים תל השומר. הירי בוצע מטווח אפס ומיד לאחר הירי המחבל ברח מהזירה.



גורם המעורה בפרטים סיפר ל"מעריב אונליין": "המחבל ניגש לשניים ולאחר שהבין כי מדובר ביהודים ירה בהם מקרוב ונמלט". בעקבות האירוע, פלסטינים דיווחו על כניסה של כוחות צה"ל לכפר דיראבזיעה, מקום מגוריו של המחבל.



גורם ביטחוני בגזרה התייחס לאירוע והכחיש כי הייתה התראה. הוא אמר כי הרקע למעשה לא ברור: "אני מכיר שמועה על התראה אבל מבהיר כי לא ידוע למערכת הביטחון התראה שקשורה על אזור זה". הוא סיפר אודות המקרה: "פלסטיני עצר את הצעירים ושאל אותם אם יש מים במעיין. במהלך השיחה הוא הוציא אקדח משקית וירה בהם".



"לפי הנהלים של הגזרה, כל ירידה לנחל נעשית בתיאום עם החטיבה הרלוונטית. כנראה שהחברים מלוד לא היו בקיאים בנהלים", הוא הוסיף.



עוד סיפר הגורם, כי ידוע על הגעת ישראלים בתקופת החגים למקום, אך בדרך כלל הם לא פוקדים את המקום ביום שישי: "במקרה הזה לא ביקשו אישור להיכנס". הוא הוסיף: "יתכן כי מדובר באירוע של מפגע בודד או אולי מפגע שקיבל מידע מאד הנוכחים שם והוא עלה לפגע בשניים. הדבר הזה עדיין נבדק".



ד"ר יעל הראלי, דוברת היישוב דולב, סיפרה ל"מעריב אונליין": "התחושה לא קלה, אנחנו רק בפתיחת אירועי הראמדאן ואנחנו רואים את הקשר בין המועדים האלה וההתחמות בגזרה ואנחנו מצפים ומקווים שלא מצפה לנו חודש של הסלמה. יש באזור הרבה מעיינות, שבילי ג'יפים ואופניים, אנו מבקשים רמת בטחון שתאפשר לנו לטייל בצורה שלמה ובטוחה". 

בתוך כך, באתר ״פנורמה א-שארק אל-אווסט״ כי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחה אחריות על פיגוע הירי ליד רמאללה.

בהודעה נמסר, כי חוליית "מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה" ביצעה את הפיגוע ״בו נהרג מתנחל ונפצע אחר, וזאת לאחר תצפיות ומארב ממושך באזור״. בהודעה נטען כי החולייה ביצעה 20 פיגועים ברחבי הגדה המערבית, ואחד המסרים ש״ההתנגדות והג׳יהאד נמשכים".