ניסיון למכור ציפורים מוגנות גנובות סוכל על ידי משמר הגבול. לפני כשבועיים פורסמה מודעה בפייסבוק על להקה של חמש ציפורים מזן בז מצוי תמורת 22 אלף שקלים. לרוע מזלו של המוכר, הקונים לא היו אלא לוחמי משמר הגבול שהתחזו לקונים ולקחו אותו למעצר.



מפקד צוות בעלי החיים ביחידה, מתנדב במג"ב מיקי צוייג, זיהה אדם שמנסה למכור להקה של בז מצוי ב"פייסבוק". לאחר מכן, יצר קשר עם פקח ברשות הטבע והגנים שסיפק למיקי את הפרטים הזקוקים ומידית התקשר לאותו האזרח כאשר הוא מתחזה ללקוח שמעוניין לקנות את הבזים. "בשיחתי עם האזרח קבענו מקום מפגש בו תתבצע העסקה. המטרה שלי הייתה להחזיר את בעלי החיים לבית הגידול הטבעי שלהם ולעצור את העבריין", סיפר.



צוייג והצוות שלו הגיעו לנקודת המפגש, במרכז המסחרי אלונים ברמת ישי, שם פגשו את המוכר. כאשר ביקש החשוד את כספו, אמרו לו השוטרים להושיט את ידיו כי הוא עצור. העבריין נלקח להמשך חקירה ברשות הטבע והגנים שם הודה במיוחס לו ואף הסביר כי את להקת הבזים גנבו הוא וחברו מפינת חי בעין השופט לפני מספר ימים.



על הרעיון לעצור גנבי חיות מוגנות מספר מי שיזם את התכנית, סגן מפקד היחידה כפרית שרון במשמר הגבול, פקד איתי קרחי: "חשבנו שאם כבר אנחנו פועלים כדי לסכל גנבות של בעלי חיים, למה לא להרחיב את הפעילות ולהציל בעלי חיים מוזנחים או הגנה על חיות מוגנות".



ואילו צוויג הוסיף כי "חלק מהעשייה של משמר הגבול היא אף להגן על בעלי החיים, אנו רואים בזה חשיבות גדולה מאוד ולכן הוקם צוות ספציפי שאחראי על הגנתם של החיות".