נמאב לו מהטיילת: ראש הממשלה בנימין נתניהו קטע הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בגלל שהשרים לא הפסיקו לצאת ולהיכנס לחדר הישיבות. הישיבה חודשה לאחר מספר דקות. 



נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בתייחסות לפיגוע ליד היישוב דולב אתמול: "הצורך למנוע את הפיגועים הללו קיים כל הזמן, אבל בהצעות הבינלאומיות שמציעים לנו, ובעצם מנסים לכפות עלינו, אין שום התייחסות אמיתית לצרכי הביטחון של מדינת ישראלים ולאינטרסים לאומיים אחרים שלנו. פשוט מנסים לדחוק אותנו לגבולות שאינם בני הגנה, תוך התעלמות מוחלטת מה יהיה מהצד השני של הגבול. הדבר הזה כמובן יביא לתוצאות שאנחנו רואים אותן וחווים אותן על בשרנו מרצועת עזה וגם מלבנון. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".



לדברי נתניהו, הדרך להגיע להסדרים זה רק דרך משא ומתן דו צדדי, ו"אנחנו נדחה בתקיפות ניסיונות לכפות עלינו תכתיבים בינלאומיים, גם למען הביטחון וגם למען השלום. שלום יושג רק בדרך של משא ומתן ישיר בין הצדדים, שיתחשב באינטרסים הלאומיים שלנו, ובראשם הביטחון".


 


דבריו של ראש הממשלה באים לפני הפגישה שלו הערב עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שמגיע לאזור על מנת להיוועד גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן כדי לדון בהצעה הצרפתית לחידוש המו"מ המדיני שץידון במועצת הביטחון.



"היוזמה הצרפתית אינה מועילה למצב"



 ואילו סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, התראיינה לעיתון הצרפתי "לה פיגארו" לקראת ביקורו של פביוס, ואמרה כי "היוזמה הצרפתית באו"ם לחידוש המו"מ המדיני עם הפלסטינים אינה מועילה לשיפור המצב"


"ברור לציבור הישראלי – שמאל וימין כאחד – כי דיאלוג ישיר בין הצדדים הוא הדרך היחידה להסדיר את הבעיה. אנו רואים שהמנהיגים הפלסטינים, בעידוד מדינות מסוימות, מנסים מזה שנים רבות לבנא"ם את הסכסוך. מדובר בתהליך מאד מסוכן, לא רק לישראל אלא גם עבורם", אמרה סגנית השר.
לדברי חוטובלי, קבלת החלטה על ידי האו"ם לא תמנע מישראל מלהגן על עצמצה מבחינה צבאית כל עוד הסכסוך אינו מסתיים והיא עלולה להכביד על המצב בשטח. "היוזמה הצרפתית היא קונטרה-פרודוקטיבית משום שהיא יוצרת אשליה אצל הפלסטינים שהם יקבלו משהו מהקהילה הבינ"ל מבלי שיידרשו לבצע וויתורים", הוסיפה.