מליאת הכנסת תדון ביום רביעי בשורה של הצעות דחופות לסדר היום בנושא השתתפותו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) במשט לעזה, כך החליטה היום נשיאות הכנסת. את הבקשה לדון בנושא העלתה ח"כ מירב בן ארי (כולנו)



בהצעה הדחופה נכתב כי המשט לעזה איננו הומניטארי כי אם פוליטי. "חבר הכנסת גטאס עושה שימוש ציני בחסינותו ומחפש לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות פרובוקציות ולא באמצעות שלום. לא ייתכן שחבר כנסת מכהן ייכנס לשטחים שהמדינה אוסרת להיכנס אליהם. מה שנכון לאזרחי ישראל נכון שיהיה ראוי גם לחברי הכנסת. חבר כנסת שפועל נגד הכנסת ומדינת ישראל יש לשקול את עניין חסינותו וראוי שועדת האתיקה של הכנסת תבחן את המקרה".



אל הבקשה לקיום דיון דחוף הצטרפו גם חברי הכנסת שרון גל, שי פירון, יואב קיש וקסניה סבטלובה.



ח"כ סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה היום כי מזה כחודש מנעה ממנה נשיאות הכנסת להעלות לסדר היום דיון בנושא משט הספינה מריאן לעזה. "בעקבות מידע שקיבלתי מעיתונות זרה בשפה הערבית. גם השבוע, עוד לפני פרוץ הפרשה, התרעתי שלא נמתין לרגע האחרון ונקיים דיון. רבים הצטרפו ואני מקווה שהפעם הנושא יעלה במליאה", אמרה.



בהצעה שלא אושרה כתבה ח"כ סבטלובה כי "ספינה בשם 'מריאנה' מתכוונת להגיע לחופי רצועת עזה משבדיה. לא נעשו שום הכנות בקשר לנושא ואי ההיערכות עלולה לגרום, חלילה, למחזה דומה למה שקרה עם ספינת ה'מרמרה'. רצוי שהרשויות יעשו את המוטל עליהן ולא ימתינו לרגע האחרון שהרי פעולות של הרגע האחרון יכולות ליצור בעיות התמודדות בזמן אמת במישור הביטחוני, הדיפלומטי ועוד. כיום אין כלל איזכורים בתקשורת הישראלית וחבל שהנושא יעלה רק ברגע האמת".



מוקדם יותר התייחס ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) למשט ואמר: "במידה ואין אמצעי לחימה על הספינה, היא יכולה להמשיך לעזה ואיתה ח״כ גאטס. מצדי הוא גם יכול להישאר שם, הפרובוקציות שלו לא יחסרו לנו כאן בכנסת. ולפני שהוא לוקח משט לעזה שייקח מונית לטייבה כדי לטפל במצבם של ערביי ישראל״.